Ismert geometriai feladatok digitális köntösben

Autores/as

  • Katalin Kulman Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék
  • Gábor Dancs Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék
  • Marianna Pintér Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.5

Resumen

Az alsó tagozatos matematikaórákon is figyelembe kell vennünk az új generációkhoz tartozó kisiskolások digitális igényeit, ezért az oktatásba egyre nagyobb arányban szükséges bevonnunk a digitális eszközöket, kész digitális tananyagokat. A legtöbb esetben azt láthatjuk, hogy régi, ismert feladatok digitális változatai készültek el, ami érthető, hiszen ezeknek a feladatoknak a hasznáról, pedagógiai céljairól, tanításának módjáról az évek alatt komoly tapasztalatokat szereztek a pedagógusok, így nem kell teljesen ismeretlen terepen járniuk.
Felmerül azonban a kérdés: a feladat digitalizálásával nem változik-e meg a feladat pedagógiai szerepe, nem változik-e tartalma, nem módosul-e fejlesztési fókusza, vagy egyenesen matematikai tartalma. Vizsgálódásunk középpontjában alsó tagozatos geometriai feladatok és a megoldásukhoz szükséges hagyományos, illetve digitális eszközök állnak.

Biografía del autor/a

  • Katalin Kulman, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

    tanársegéd
    kulman.katalin@tok.elte.hu

  • Gábor Dancs, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

    tanársegéd
    dancs.gabor@tok.elte.hu

  • Marianna Pintér, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Matematika Tanszék

    tanársegéd
    pinterm@ceasar.elte.hu

Referencias

C. Neményi, E. (2014). Geometria tananyag és a geometria tanulása az alsó tagozaton. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó Kft.

Cox, M.J. ‒ Marshall, G. (2007). Effects of ICT. Education and Information Technologies, 12(2), 59‒70. DOI: https://doi.org/10.1007/s10639-007-9032-x

Dancs, G. (2014). A régi és az új találkozása az iskolában. In: Szitányi J. (Ed.) Fókuszban a tanuló: Tanulmányok Szendrei Julianna emlékére, (pp. 21–31). Budapest: ELTE

Fernandez-Cruz, ‒ F. J., Fernandez-Díaz, J. (2016). Generation Z’s Teachers and their Digital Skills. Comunicar Media Education Journal, 24(46), 97–105. DOI: https://doi.org/10.3916/C46-2016-10

Pintér, M. (2016). Milyen tapasztalatokkal kerül az alfa-generáció az iskolába? Új Köznevelés, 72(8), 27.

Reynolds, D. ‒ Trehane, D. ‒ Tripp, H (2003). ICT – the hopes and the reality. British Journal of Educational Technology, 34(2), 151–167. DOI: https://doi.org/10.1111/1467-8535.00317

Budapest Metropolitan Egyetem, BKF Kommunikációs Alapítvány, GeoGebra Nonprofit Kft. (2015) GEOMATECH Projekt (TÁMOP-3.1.12-12/1-2013-001)

https://geomatech-beta.geogebra.org/material/simple/id/508687#material/763563

https://geomatech-beta.geogebra.org/material/simple/id/508751#material/969199

https://geomatech-beta.geogebra.org/material/simple/id/509215#material/704591

https://geomatech-beta.geogebra.org/material/simple/id/508799#material/1418073

Publicado

2018-01-16

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

Ismert geometriai feladatok digitális köntösben. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 47-56. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.5