A gyakorlati képzés állapota és jellemzői a tanítóképző intézetekben a múlt század közepén

Autores/as

  • Béla Molnár Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1

Resumen

A kutatás célkitűzése, hogy bemutassa, elemezze a gyakorlati képzés formáit, szabályozásának dokumentumait. A tanulmányban megvizsgáljuk a gyakorlati képzés megszervezésének nehézségeit, problémáit, és azt, hogy lehetővé tette-e a gyakorlati képzés a tanítójelöltek mesterségbeli tudásának a kialakulását, fejlődését. A kutatás során primer források (tantervek, szabályzatok) felhasználására került sor.

Biografía del autor/a

  • Béla Molnár, Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pedagógiai és Pszichológiai Intézet Szombathely

    intézetigazgató, főiskolai docens
    molnar.bela@ppk.elte.hu

Referencias

Deli, I. (1994). A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv a tanítóképző főiskolákon gyakorlati képzést vezetők számára. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola.

Komlósi, S. (1954). Neveljünk jó pedagógusokat a gyakorlóévesekből. Nevelők Lapja, 10(16), 3.

Köves, Gy. (1955). Innen-onnan. Nevelők Híradója, Kalocsai Járási Tanács Oktatási Osztályának körlevele. Március, p. 6.

Tanítójelöltek gyakorlóévének szabályzata. (0951). Tankönyvkiadó.

Tibor, I. (1955). Gyakorlóévesek „indítása” Baranyában. Köznevelés, 11(17), sz. 396.

Levéltári források

BFL VIII. 131. kd. 1954. febr. 2.

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 456/1950

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 348/1951

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 52/1953

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 9/1957

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 776/1952-53

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 917/1951-52

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 268/1954

Publicado

2018-01-16

Cómo citar

A gyakorlati képzés állapota és jellemzői a tanítóképző intézetekben a múlt század közepén. (2018). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 16(1), 7-16. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1