A gyakorlati képzés állapota és jellemzői a tanítóképző intézetekben a múlt század közepén
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1Resumen
A kutatás célkitűzése, hogy bemutassa, elemezze a gyakorlati képzés formáit, szabályozásának dokumentumait. A tanulmányban megvizsgáljuk a gyakorlati képzés megszervezésének nehézségeit, problémáit, és azt, hogy lehetővé tette-e a gyakorlati képzés a tanítójelöltek mesterségbeli tudásának a kialakulását, fejlődését. A kutatás során primer források (tantervek, szabályzatok) felhasználására került sor.
Referencias
Deli, I. (1994). A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv a tanítóképző főiskolákon gyakorlati képzést vezetők számára. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola.
Komlósi, S. (1954). Neveljünk jó pedagógusokat a gyakorlóévesekből. Nevelők Lapja, 10(16), 3.
Köves, Gy. (1955). Innen-onnan. Nevelők Híradója, Kalocsai Járási Tanács Oktatási Osztályának körlevele. Március, p. 6.
Tanítójelöltek gyakorlóévének szabályzata. (0951). Tankönyvkiadó.
Tibor, I. (1955). Gyakorlóévesek „indítása” Baranyában. Köznevelés, 11(17), sz. 396.
Levéltári források
BFL VIII. 131. kd. 1954. febr. 2.
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 456/1950
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 348/1951
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 52/1953
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 9/1957
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 776/1952-53
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 917/1951-52
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 268/1954
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2018 Molnár Béla PhD egyetemi docens
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.