The situation of practical education in secondary educational institutions for teacher training in the middle of the last century
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1Abstract
The objective of the investigation is to present and analyse the forms and the documents related to the regulation in practical training. In the course of the essay we will go into details concerning the difficulties and problems in organising practical training as well as the issue whether the vocational training allowed to contribute to develop trainee teachers’ expertise. The use of primary sources such as curricula and regulations were included during the investigation.
References
Deli, I. (1994). A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv a tanítóképző főiskolákon gyakorlati képzést vezetők számára. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola.
Komlósi, S. (1954). Neveljünk jó pedagógusokat a gyakorlóévesekből. Nevelők Lapja, 10(16), 3.
Köves, Gy. (1955). Innen-onnan. Nevelők Híradója, Kalocsai Járási Tanács Oktatási Osztályának körlevele. Március, p. 6.
Tanítójelöltek gyakorlóévének szabályzata. (0951). Tankönyvkiadó.
Tibor, I. (1955). Gyakorlóévesek „indítása” Baranyában. Köznevelés, 11(17), sz. 396.
Levéltári források
BFL VIII. 131. kd. 1954. febr. 2.
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 456/1950
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 348/1951
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 52/1953
MNL. JNKSZML. VIII. 52. 9/1957
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 776/1952-53
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 917/1951-52
MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 268/1954
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Molnár Béla PhD egyetemi docens
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.