The situation of practical education in secondary educational institutions for teacher training in the middle of the last century

Authors

  • Béla Molnár Eötvös Lorand University Faculty of Education and Psychology Institute of Education and Psychology at Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1

Abstract

The objective of the investigation is to present and analyse the forms and the documents related to the regulation in practical training. In the course of the essay we will go into details concerning the difficulties and problems in organising practical training as well as the issue whether the vocational training allowed to contribute to develop trainee teachers’ expertise. The use of primary sources such as curricula and regulations were included during the investigation.

Author Biography

  • Béla Molnár, Eötvös Lorand University Faculty of Education and Psychology Institute of Education and Psychology at Szombathely

    molnar.bela@ppk.elte.hu

References

Deli, I. (1994). A gyakorlatvezetés pedagógiája. Segédkönyv a tanítóképző főiskolákon gyakorlati képzést vezetők számára. Csokonai Vitéz Mihály Tanítóképző Főiskola.

Komlósi, S. (1954). Neveljünk jó pedagógusokat a gyakorlóévesekből. Nevelők Lapja, 10(16), 3.

Köves, Gy. (1955). Innen-onnan. Nevelők Híradója, Kalocsai Járási Tanács Oktatási Osztályának körlevele. Március, p. 6.

Tanítójelöltek gyakorlóévének szabályzata. (0951). Tankönyvkiadó.

Tibor, I. (1955). Gyakorlóévesek „indítása” Baranyában. Köznevelés, 11(17), sz. 396.

Levéltári források

BFL VIII. 131. kd. 1954. febr. 2.

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 456/1950

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 348/1951

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 52/1953

MNL. JNKSZML. VIII. 52. 9/1957

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 776/1952-53

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 917/1951-52

MNL. VML. KFL. Kőszegi Fióklevéltár XXVI. 61. 268/1954

Published

2018-01-16

How to Cite

The situation of practical education in secondary educational institutions for teacher training in the middle of the last century. (2018). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 16(1), 7-16. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.1