Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tanító szakos hallgatóinak növényismerete a 2018/2019-es tanévben

Autores/as

  • Éva Borsos Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.11

Resumen

Napjainkban az emberek egyre több időt töltenek a telefonok, a számítógépek képernyője előtt. A környezetükben élő növényeket és állatokat szinte észre sem veszik. A probléma akkora méretet öltött, hogy a jelenség már külön elnevezést is kapott: „plant blindness”. Azt a fenomént próbálja körül írni, hogy az emberek nem ismerik a közvetlen környezetükben élő növények nevét és nem is törekednek arra, hogy megismerjék őket. A megoldáshoz az oktatási intézmények és a szülők összefogására lenne szükség. Ezen belül is fontos szerep jut a jól képzett pedagógusoknak, ezért a tanítóképző egyetemek, főiskolák kiemelt jelentőséggel bírnak. Munkánkban egy felmérést mutatunk be, melynek során 4. éves tanító szakos hallgatók növényismeretét vizsgáltuk.

Biografía del autor/a

  • Éva Borsos, Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar

    dr., rendkívüli egyetemi tanár
    bborsoseva@gmail.com

Referencias

Bebbington, A. (2005). The ability of A-level students to name plants. Journal of Biological Education, 39(2), 63-67. DOI: https://doi.org/10.1080/00219266.2005.9655963

Borsos, É., Patocskai, M., Borić, E. (2018a). Teaching in nature? Naturally! Journal of Biological Education, 52(1), 1-11.; DOI: https://doi.org/10.1080/00219266.2017.1420679

Borsos, É., Borić, E., Patocskai, M. (2018b). Be in: teach outdoors! Croatian Journal of Education. 20(1); 20(3); 843-866. DOI: https://doi.org/10.15516/cje.v20i3.2978

Borsos, É. (2019c). The gamification of elementary school biology: a case study on increasing understanding of plants, Journal of Biological Education, 53(5), 492-505. DOI: https://doi.org/10.1080/00219266.2018.1501407

Borsos, É. (2020d). Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar óvodapedagógus hallgatóinak növényismerete a 2017/2018-as tanévben. Befogadó óvoda-befogadó iskola Nemzetközi Tudományos Konferencia, Baja. In print DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.11

Chawla, L. (2006). Learning to Love the Natural World Enough to Protect it. Barn, 2, 57-78. DOI: https://doi.org/10.5324/barn.v24i2.4401

Francovicova, J. & Prokop, P. (2011). Children's ability to recognise toxic and non-toxic fruits. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education, 7(2), 115-120. DOI: https://doi.org/10.12973/ejmste/75186

Fritsch, E. M. (2015). Secondary school students' and their parents' knowledge and interest in crop plants: why should we care? International Journal of Environmental & Science Education, 10(6), 891-904.

Wandersee, J. H. & Schussler, E. E. (1998). A model of plant blindness. Poster and paper presented at the 3rd Annual Associates Meeting of the 15 Laboratory, Louisiana State University, Baton Rouge, LA.

Wandersee, J. & Schlusser, E. (1999). Preventing plant blindness. The American Biology Teacher, 61(2), 82-86. DOI: https://doi.org/10.2307/4450624

Wandersee, J. & Schlusser, E. (2001). Toward a theory of plant blindness. Plant Science Bulletin, 17(1), 2-9.

Publicado

2020-10-23

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

Az Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző Kar tanító szakos hallgatóinak növényismerete a 2018/2019-es tanévben. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(3-4), 106-115. https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.11