Dancing University® as a Marketing Element in Higher Education
Abstract
Institutions of higher education have to face fierce competition, which brings the importance of ambition and firmness, marketing approach and also the indispensability of strategies to be established. In the ever-changing education system – where the frosh ratios, the hierarchy of universities bear a major part – it is needed to influence the decision of the would-be students to choose our university and our services. It is important to position it well that all the participants involved – the students of now and the future, the lecturers and all the staff in the university – commonly share the open opportunities and the tasks assigned. The institution has to develop a unique image which excels and characterized it well. By the help of it, one could be different from other such institutions and it is necessary to stitch closer relationship of citizens in other campuses in order to commonly share the university itself. The Dancing University Project is an excellent opportunity of Pécs and also the University of Pécs.
References
Alves, h.- Raposo, M.: Conceptual Model of Student Satisfaction in Higher Education. In Total Quality Management and Business Excellence. 1997. 18. évf., 5. szám, 571–588. doi: https://doi.org/10.1080/14783360601074315
Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásban. Akadémiai Kiadó, Bp. 2004.
Csermely Péter: Behálózva. Magyar Könyvklub, Bp., 2003.
Boston University http://www.bu.edu/academics/fitrec/ [2011. január 11.]
Budapesti Corvinus Egyetem – testnevelés kurzus teljesítése http://testneveles.uni-corvinus.hu/index.php?id=15967 [2011. január 11.]
Debreceni Egyetem Testnevelésként felvehető fizetős szolgáltatások listája http://sport.unideb.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=399:testneveleskent-felvehet-fizets-szolgaltatasok-listaja&catid=71:testneveles&Ite-mid=385&lang=hu [2011. január 09.]
Dinya László: Felsőoktatási intézmények és a versenyhelyzet. Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 45–63.
Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 103–122.
Emory University Dance Program http://dance.emory.edu/ [2011. január 10.]
Eszes I. – Bányai E.: Online marketing. Műszaki Kiadó, Bp., 2002.
Gáti József – Koczor Zoltán: Minőségirányítás és marketing. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 209–232.
Hetesi Erzsébet: A marketing információs rendszer. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária:
Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010.
Losonczi György: A versenyképes honlap kritériumrendszere. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 114–137.
PTE Táncoló Egyetem szabályzata http://www.tancolo.pte.hu/menu/21 [2011. január 09.]
Redding, P.: The envolving interpretations of customers in higher education. In International Journal of Consumer Studies. 2005. 29. évf., 5. szám, 409–417. doi: https://doi.org/10.1111/j.1470-6431.2005.00465.x
Sharrock, G.: Why student are not (just) customers. In Journal of Higher Education Policy and Management. 2000. 22. évf., 2. szám, 149–164. doi: https://doi.org/10.1080/713678141
Sirvanci, M. B. (2004): Are students the true customers of higher education? In Quality Progress. 19. évf., 10. szám, 99–102.
Szegedi Tudományegyetem Sportközpont http://www.sport.u-szeged.hu/12/egyeb-kurzusok.html [2011. január 11.]
Táncoló Egyetem kurzusindító prospektusai (félévenkénti kiadvány)
Táncoló Egyetem Jubileumi magazin. Pécsi Tudományegyetem Marketing Osztály, Rotari Kft. 2010.
Törőcsik Mária: Vásárlói magatartás. Ember az élmény és a feladat között. Akadémiai Kiadó, Bp., 2007.
University of Brighton http://www.brighton.ac.uk/chelsea/prospective/pe/index.php?PageId=50 [2011. január 11.]
University of Otago http://physed.otago.ac.nz/dance/ [2011. január 11.]
Vendler Balázs: In: Élet a virtuális világban. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 248–251.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Vass Lívia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.