Táncoló Egyetem® mint felsőoktatási marketing

Autores/as

  • Lívia Vass PTE BTK "Oktatás és Társadalom" DI

Resumen

A felsőoktatási intézményeknek szembe kell nézniük az egymás között kialakult éles versenyhelyzettel, amelyben az érvényesülés és helytállás a marketingszemlélet fontosságát, a kialakítandó stratégiák nélkülözhetetlenségét hozta. A változó oktatási rendszerben – ahol a felvettek aránya, az egyetemi rangsorok nagy szerepet játszanak – a hallgatói választást úgy kell befolyásolni, hogy az intézményünket, a képzéseinket válasszák. Megfelelően kell pozícionálni, hogy az érdekelt résztvevők mindegyike – a továbbtanulni szándékozók, a már aktív hallgatók, az oktatók és az intézményi dolgozók – magukénak érezzék a kínálkozó lehetőségeket, a kijelölendő teendőket. Ki kell alakítani azt az egyedi arculatot, amely kiemeli, jellemzi az adott intézményt, melynek segítségével valamiben valóban más, mint a többi felsőoktatási résztvevő, illetve minél szorosabbra kell fűzni az egyetemi városok polgárainak kapcsolatát, hogy ők is magukénak érezzék a felsőoktatási intézményt. Erre Pécsnek és a Pécsi Tudományegyetemnek kiváló lehetőségként kínálkozik a Táncoló Egyetem projekt.

Biografía del autor/a

  • Lívia Vass, PTE BTK "Oktatás és Társadalom" DI

    PhD-hallgató

Referencias

Alves, h.- Raposo, M.: Conceptual Model of Student Satisfaction in Higher Education. In Total Quality Management and Business Excellence. 1997. 18. évf., 5. szám, 571–588. doi: https://doi.org/10.1080/14783360601074315

Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásban. Akadémiai Kiadó, Bp. 2004.

Csermely Péter: Behálózva. Magyar Könyvklub, Bp., 2003.

Boston University http://www.bu.edu/academics/fitrec/ [2011. január 11.]

Budapesti Corvinus Egyetem – testnevelés kurzus teljesítése http://testneveles.uni-corvinus.hu/index.php?id=15967 [2011. január 11.]

Debreceni Egyetem Testnevelésként felvehető fizetős szolgáltatások listája http://sport.unideb.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=399:testneveleskent-felvehet-fizets-szolgaltatasok-listaja&catid=71:testneveles&Ite-mid=385&lang=hu [2011. január 09.]

Dinya László: Felsőoktatási intézmények és a versenyhelyzet. Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 45–63.

Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 103–122.

Emory University Dance Program http://dance.emory.edu/ [2011. január 10.]

Eszes I. – Bányai E.: Online marketing. Műszaki Kiadó, Bp., 2002.

Gáti József – Koczor Zoltán: Minőségirányítás és marketing. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 209–232.

Hetesi Erzsébet: A marketing információs rendszer. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária:

Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010.

Losonczi György: A versenyképes honlap kritériumrendszere. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 114–137.

PTE Táncoló Egyetem szabályzata http://www.tancolo.pte.hu/menu/21 [2011. január 09.]

Redding, P.: The envolving interpretations of customers in higher education. In International Journal of Consumer Studies. 2005. 29. évf., 5. szám, 409–417. doi: https://doi.org/10.1111/j.1470-6431.2005.00465.x

Sharrock, G.: Why student are not (just) customers. In Journal of Higher Education Policy and Management. 2000. 22. évf., 2. szám, 149–164. doi: https://doi.org/10.1080/713678141

Sirvanci, M. B. (2004): Are students the true customers of higher education? In Quality Progress. 19. évf., 10. szám, 99–102.

Szegedi Tudományegyetem Sportközpont http://www.sport.u-szeged.hu/12/egyeb-kurzusok.html [2011. január 11.]

Táncoló Egyetem kurzusindító prospektusai (félévenkénti kiadvány)

Táncoló Egyetem Jubileumi magazin. Pécsi Tudományegyetem Marketing Osztály, Rotari Kft. 2010.

Törőcsik Mária: Vásárlói magatartás. Ember az élmény és a feladat között. Akadémiai Kiadó, Bp., 2007.

University of Brighton http://www.brighton.ac.uk/chelsea/prospective/pe/index.php?PageId=50 [2011. január 11.]

University of Otago http://physed.otago.ac.nz/dance/ [2011. január 11.]

Vendler Balázs: In: Élet a virtuális világban. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 248–251.

Publicado

2010-12-28

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar

Táncoló Egyetem® mint felsőoktatási marketing. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 181-193. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5297