Táncoló Egyetem® mint felsőoktatási marketing
Abstract
A felsőoktatási intézményeknek szembe kell nézniük az egymás között kialakult éles versenyhelyzettel, amelyben az érvényesülés és helytállás a marketingszemlélet fontosságát, a kialakítandó stratégiák nélkülözhetetlenségét hozta. A változó oktatási rendszerben – ahol a felvettek aránya, az egyetemi rangsorok nagy szerepet játszanak – a hallgatói választást úgy kell befolyásolni, hogy az intézményünket, a képzéseinket válasszák. Megfelelően kell pozícionálni, hogy az érdekelt résztvevők mindegyike – a továbbtanulni szándékozók, a már aktív hallgatók, az oktatók és az intézményi dolgozók – magukénak érezzék a kínálkozó lehetőségeket, a kijelölendő teendőket. Ki kell alakítani azt az egyedi arculatot, amely kiemeli, jellemzi az adott intézményt, melynek segítségével valamiben valóban más, mint a többi felsőoktatási résztvevő, illetve minél szorosabbra kell fűzni az egyetemi városok polgárainak kapcsolatát, hogy ők is magukénak érezzék a felsőoktatási intézményt. Erre Pécsnek és a Pécsi Tudományegyetemnek kiváló lehetőségként kínálkozik a Táncoló Egyetem projekt.
Literaturhinweise
Alves, h.- Raposo, M.: Conceptual Model of Student Satisfaction in Higher Education. In Total Quality Management and Business Excellence. 1997. 18. évf., 5. szám, 571–588. doi: https://doi.org/10.1080/14783360601074315
Barakonyi Károly: Rendszerváltás a felsőoktatásban. Akadémiai Kiadó, Bp. 2004.
Csermely Péter: Behálózva. Magyar Könyvklub, Bp., 2003.
Boston University http://www.bu.edu/academics/fitrec/ [2011. január 11.]
Budapesti Corvinus Egyetem – testnevelés kurzus teljesítése http://testneveles.uni-corvinus.hu/index.php?id=15967 [2011. január 11.]
Debreceni Egyetem Testnevelésként felvehető fizetős szolgáltatások listája http://sport.unideb.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=399:testneveleskent-felvehet-fizets-szolgaltatasok-listaja&catid=71:testneveles&Ite-mid=385&lang=hu [2011. január 09.]
Dinya László: Felsőoktatási intézmények és a versenyhelyzet. Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 45–63.
Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 103–122.
Emory University Dance Program http://dance.emory.edu/ [2011. január 10.]
Eszes I. – Bányai E.: Online marketing. Műszaki Kiadó, Bp., 2002.
Gáti József – Koczor Zoltán: Minőségirányítás és marketing. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 209–232.
Hetesi Erzsébet: A marketing információs rendszer. In Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária:
Kuráth Gabriella – Törőcsik Mária: Egyetemi marketing – marketing a felsőoktatásban. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010.
Losonczi György: A versenyképes honlap kritériumrendszere. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 114–137.
PTE Táncoló Egyetem szabályzata http://www.tancolo.pte.hu/menu/21 [2011. január 09.]
Redding, P.: The envolving interpretations of customers in higher education. In International Journal of Consumer Studies. 2005. 29. évf., 5. szám, 409–417. doi: https://doi.org/10.1111/j.1470-6431.2005.00465.x
Sharrock, G.: Why student are not (just) customers. In Journal of Higher Education Policy and Management. 2000. 22. évf., 2. szám, 149–164. doi: https://doi.org/10.1080/713678141
Sirvanci, M. B. (2004): Are students the true customers of higher education? In Quality Progress. 19. évf., 10. szám, 99–102.
Szegedi Tudományegyetem Sportközpont http://www.sport.u-szeged.hu/12/egyeb-kurzusok.html [2011. január 11.]
Táncoló Egyetem kurzusindító prospektusai (félévenkénti kiadvány)
Táncoló Egyetem Jubileumi magazin. Pécsi Tudományegyetem Marketing Osztály, Rotari Kft. 2010.
Törőcsik Mária: Vásárlói magatartás. Ember az élmény és a feladat között. Akadémiai Kiadó, Bp., 2007.
University of Brighton http://www.brighton.ac.uk/chelsea/prospective/pe/index.php?PageId=50 [2011. január 11.]
University of Otago http://physed.otago.ac.nz/dance/ [2011. január 11.]
Vendler Balázs: In: Élet a virtuális világban. In III. Felsőoktatási Marketing Konferencia (2010. október 21-22.) Konferencia-CD, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2010. 248–251.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2010 Vass Lívia
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.