Effect of the physical environment on toddlers’ groups in early child care

Authors

  • Andrea Hegedűsné Bem Szombathelyi Egyesített Bölcsődei Intézmény
  • Bianka Sebestyén Szombathelyi Egyesített Bölcsődei Intézmény
  • Orsolya Pachner Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Pedagógiai és Pszichológiai Intézet, Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.13

Abstract

Nowadays, there is a great emphasis on environmental education, even in early child care. Too many stimuli can be as negative as too few. The research examines the effect of the differently designed physical environment on toddlers’ play activities. Children from 16 to 38 months of age in two differently designed early child care rooms were observed. In both groups 10-10 times, 30 minutes per occasions during the morning free play period. We used log-like data recording method, and also the modified BOMI TCRU observation guide. In addition, we photographed the location of children's play activities in the room every five minutes. While in the traditional group there was a less balanced atmosphere, in the jungle-group almost every time children played peacefully and harmoniously. In the jungle room, children make better use of creatively furnished spaces.

Author Biographies

  • Andrea Hegedűsné Bem, Szombathelyi Egyesített Bölcsődei Intézmény

    bem.andrea@ebi.szombathely.hu

  • Bianka Sebestyén, Szombathelyi Egyesített Bölcsődei Intézmény

    sebestyen.bianka@ebi.szombathely.hu

  • Orsolya Pachner, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar, Pedagógiai és Pszichológiai Intézet, Szombathely

    pachner.orsolya@ppk.elte.hu

References

Balogh, L., Barbainé Bérczy, K., Rózsa, J., Szombathelyiné Nyitrai, Á., Tolnayné Falusi, M., & Vokony, É. (2012). A bölcsődei nevelés-gondozás szakmai szabályai. Szociális füzetek. Budapest, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.

Gold, Z., Elicker, J., Anderson, T. & Choi, Y. (2015). Preschooler’s Physical, social, and engineering play behaviors: differences in gender and play environment : Final Report to the Center for Families Interdisciplinary Research Award (2014). Technical Report, pp. 1–7. DOI: https://doi.org/10.7721/chilyoutenvi.25.3.0001 [online] forrás

Dauch, C., Imwallel, M., Ocasio, B., & E. Metz, A. (2018). The influence of the number of toys in the environment on toddlers’play. Infant Behavior and Development, 50(2018 Febr.), pp. 78–87. DOI: https://doi.org/10.1016/j.infbeh.2017.11.005

Papné Gyöngyössi, K. (2010). Alkotótevékenység a bölcsődében. Iránytű Antológia, pp. 373–395.

Payne, K. J. (2013). Egyszerűbb gyermekkor. Budapest: Kulcslyuk Kiadó.

Pikler, E. (1976). A gyerek és a világ. In: Mit tud már a baba, pp. 50–56. Budapest: Medicina Könyvkiadó.

Unger, K. (2017). Környezeti nevelés a bölcsődében. Kisgyermeknevelő, pp. 29–35.

Published

2019-12-21

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Effect of the physical environment on toddlers’ groups in early child care. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(3-4), 151-160. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3-4.13