What goes on in children's minds?

Early childhood learning through the eyes of parents and kindergarten teachers

Authors

  • Zsuzsanna Kántor Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.3

Abstract

What is the current interpretation of early childhood learning? How do parents and kindergarten teachers think about the topic? What do you consider important about the role of the material environment? The aim of my research was a kind of condition survey, during which my previous suggestion that parents want to give everything to their preschool children was confirmed. A XXI. century, it was proved that the concept of learning and the attitude associated with it were divided. According to the county of parents, the role of children's learning on their own and for survival and the role of the material environment are decisive. It would be important to draw attention to the parental role model and sense of responsibility, to the scientific and relevant comprehensible information provided by professionals working in kindergarten

Author Biography

  • Zsuzsanna Kántor, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    kindergarten teacher, master's student
    kantor.zsuzsi.oped@gmail.com

References

A 363/2012. (XII.17.) Korm. rendelet az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról. (online) https://net.jogtar.hu/jogszabaly?docid=a1200363.kor (2020. szeptember 7.)

Falus, I. és mtsai. (2011). Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Budapest: Műszaki Könyvkiadó Kft.

Farnady-Landerl, V. (2015). Kisgyermekkor, tanulás, társak. A kisgyermekkori személyes- és szociális kompetenciák neuropedagógiai kontextusai. (Letöltés) http://oszkdk.oszk.hu/storage/00/01/67/97/dd/1/Farnady-Landerl_Viktoria-Kisgyermekkor-tanulas-tarsak.pdf (2020. augusztus 15.)

Forgas, J. P. (1989). A társas érintkezés pszichológiája. Budapest: Gondolat Kiadó.

Kontra, J. (2011). A pedagógiai kutatások módszertana. (Letöltés) https://mek.oszk.hu/12600/12648/12648.pdf (2020. október 19.)

Nahalka, I. (2002). Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Konstruktivizmus és pedagógia. Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó. (Letöltés) https://www.mindmeister.com/generic_files/get_file/9045209?filetype=attachment_file (2020. augusztus 23.)

Nemes, O. (2019). Generációs mítoszok. Hogyan készüljünk fel a jövő kihívásaira? Budapest: HVG Kiadó Zrt.

Neisser, U. (1984). Megismerés és valóság. Budapest: Gondolat Kiadó.Renz-Polster, H. és Hüther, G. (2017). Vissza a gyökerekhez. Így fejlődnek „ezek a mai gyerekek”. Budapest: Ursus Libris Kft.

Szántó, B. (2012). Pedagógusjelöltek tanítás- és tanulásfelfogásának vizsgálata spontán és irányított metaforák tükrében. (Letöltés) https://docplayer.hu/17133833-Pedagogusjeloltektanitas-es-tanulasfelfogasanak-vizsgalata-spontan-es-iranyitott-metaforak-tukreben.html (2020. október 27.)

Szokolszky, Á. (2004). Kutatómunka a pszichológiában. Budapest: Osiris Kiadó (online) forrás (2020. október)

Vicsek, L. (2006). Fókuszcsoport. Elméleti megfontolások és gyakorlati alkalmazás. Budapest: Osiris Kiadó.

Published

2021-11-28

How to Cite

What goes on in children’s minds? : Early childhood learning through the eyes of parents and kindergarten teachers. (2021). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 19(3-4), 28-40. https://doi.org/10.17165/TP.2021.3-4.3