Német nemzetiségi óvodapedagógus-képzés Sopronban
Abstract
Sopronban a német nemzetiségi óvodapedagógus-képzés hosszú múltra tekint vissza, a képzés meghatározó szerepet játszik a régióban. Az alábbi tanulmány célja a soproni német nemzetiségi óvodapedagógus-képzés bemutatása. Tanulmányomat rövid történeti áttekintéssel kezdem. Ezután a képzés tartalmi súlypontjait mutatom be, amelyben kitérek az oktatott tantárgyakra, a képzés céljaira és a diploma megszerzésének feltételeire. A 3. fejezetben a gyakorlati képzés soproni specifikumait részletezem, különös tekintettel a külföldi szakmai gyakorlatra. Mivel a kar nemzetközi kapcsolatai elsősorban a nemzetiségi képzésnek köszönhetőek, ezek bemutatására szintén vállalkoztam. Közülük ki kell emelni az Ausztriába irányuló Erasmus-ösztöndíjakat, az Eisenstadtban, valamint a Nyugat-Svájcban található Pedagógiai Főiskolákkal fennálló kapcsolatainkat. A hallgatói létszám a soproni képzés pozitív paramétereinek köszönhetően is folyamatosan növekszik. Az utolsó két fejezetben a képzés személyi és tárgyi feltételeinek teljesüléséről olvashatnak.
Literaturhinweise
Bartha Csilla (1999): A kétnyelvűség alapkérdései. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
Osváth Anna-Szarka László (szerk.) (2003): Anyanyelv, oktatás - közösségi nyelvhasználat. Gondolat Kiadói Kör-MTA Kisebbségkutató Intézet Budapest.
Talabér Ferencné–Babai Zsófia (2004): Nyelvi nevelés - nyelvi fejlesztés a nemzetiségi óvodákban. Országos Közoktatási Intézet. Budapest.
http://nek.gov.hu/data/files/107056424.pdf [2010. július 30.]
http://www.tanszertar.hu/eken/2008_01/bzs_0801.htm [2010. június 30.]
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2010 Babai Zsófia
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.