A meserajz személyiség megismerési módszer alkalmazási lehetősége az óvodapedagógiai gyakorlatban

Autor/innen

  • Vivien Unger Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2020.1-2.17

Abstract

A tanulmány célja a meserajz-módszer alkalmazási lehetőségének kijelölése az óvodapedagógiai gyakorlat számára. A kutatás mindenekelőtt a mese, a mesehallgatás koragyermekkori személyiségfejlődésben betöltött, semmi mással nem helyettesíthető, kitüntetett szerepe mellett érvel. A neveléslélektani nézőpontú elemzésben egyrészt alapvető elméleti ismeretek összefoglalására kerül sor, másrészt pedig egy önállóan elvégzett empirikus kutatás bemutatására. A rendszerezett eredmények alapján meghatározhatók azok a módszertani ajánlások, amelyek biztosíthatják a meserajz személyiség megismerési eljárás kivitelezésének az eredményességét a kisgyermeknevelés területén.

Autor/innen-Biografie

  • Vivien Unger, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar

    unger.vivi@gmail.com

Literaturhinweise

Balassa, Anna (szerk.) (1999). Icinke-picinke. Népmesék óvodásoknak. Bp: Móra Ferenc Ifjúsági Könyvkiadó

Bettelheim, Bruno (2018). A mese bűvölete és a bontakozó gyermeki lélek (ford. Bp: Corvina Kiadó

Kádár, Annamária (2012). Mesepszichológia. Az érzelmi intelligencia fejlesztése gyermekkorban. Bp: Kulcslyuk Kiadó

Kósáné Ormai, Veronika (2001). A mi óvodánk. Neveléspszichológiai módszerek az óvodában. Bp: Okker Kiadó

Nagy, B. – Szele, A. – Kenyhercz, F. (2018). A child’s world. Debrecen: Didakt Kft.

Tóth, Béla (1967). A meserajz-módszer. Az irodalmi érdeklődés vizsgálata a gyermek rajzi tevékenysége útján. In: Magyar Pedagógia, 67. évf. 2–3. sz. pp. 255–269.

Vajda, Zsuzsanna (2014). A gyermek pszichológiai fejlődése. Bp: Saxum Kiadó

Zsubrits, Attila (2018). Neveléslélektan óvodapedagógia szakos hallgatóknak. (Moodle, uni-sopron.hu).

Zsubrits, Attila (2019). Az igaz út keresése. A szülőktől történő elválás élményének vizsgálata meseképek elemzésével eltérő családi háttérrel rendelkező gyerekek körében. 1. rész. Óvodai Nevelés, 72: évf. 10. sz. pp. 14–17.

Veröffentlicht

2020-06-20

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

A meserajz személyiség megismerési módszer alkalmazási lehetősége az óvodapedagógiai gyakorlatban. (2020). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 18(1-2), 195-205. https://doi.org/10.17165/TP.2020.1-2.17