Motivation of adaptive physical education teachers towards postgraduate trainings

Authors

  • Eszter Őry Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Testnevelés Tanszék
  • Gabriella Kajtár Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Művészeti és Sporttudományi Intézet
  • István Ágoston Simon Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Művészeti és Sporttudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.7

Abstract

It has been demonstrated through multiple publications and conferences that views and professional approaches of Adapted Physical Education (APE) are changing in Hungary. Key components of the reform process are information, implementation and adaptation of the new methods. It is necessary to run research projects that can assist in broadening and supplementing the existing knowledge; assist with theoretical and practical implementation of new, innovative tools and methods. Our aim is to support this requirement through the present research project. Our goal is to get a full picture of experiences and motivation towards postgraduate education of Hungarian Adaptive Physical Educators. Adaptive Physical Educators spend 2-4 days a year in further education, regularly attend national conferences and local professional gatherings. They are motivated by professional curiosity and practical benefits of the acquired knowledge. Hydrotherapy, Fitball and Schroth therapy are the most popular choices amongst the latest tools and methods. Their practical adaptability is varied. Most Adaptive Physical Educators are interested in gaining further training in topics of spinal stabilisation, Schroth therapy, hydrotherapy and TRX. It is important to find a way to integrate these methods and tools to the day to day APE actions.

Author Biographies

  • Eszter Őry, Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Testnevelés Tanszék

    oryeszter@gmail.com

  • Gabriella Kajtár, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Művészeti és Sporttudományi Intézet

    aquarazs@gmail.com

  • István Ágoston Simon, Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar Művészeti és Sporttudományi Intézet

    simon.istvan@uni-sopron.hu

References

Csider Tibor – Kránitz Istvánné (1972.). Gyógyító testmozgás. Budapest, Sport.

Érdi-Krausz Zs. (1995). Mindenki gyógytestnevelése. Budapest, Fővárosi Pedagógiai Intézet.

Gárdos M, Mónus A. (2003). Gyógytestnevelés. Budapest, Testnevelési Fősikola.

H. Ekler J. (2018). Tananyag feldolgozás a testnevelésben projekt módszerrel – a projektesi. Sport és Egészségtudományi Füzetek, 2. évf. 4. sz. pp. 15–28.

Nemessúri M. (1965). Gyógytestnevelés. Budapest, Tankönyvkiadó.

Simon I. Á. (2015). A gyógytestnevelés elmélete és módszertana. Nyugat-magyarországi Egyetem, Szombathely

Simon I. Á., Kajtár G. (2018). A gyógytestnevelés jelentősége a szekunder rehabilitáció és egészségfejlesztés folyamatában – A megújulás szükségessége és irányai. Egészségfejlesztés, 59. évf. 1. sz. pp. 37–44. DOI: https://doi.org/10.24365/ef.v59i1.222

Vezér K., Andikné Sch. K., Korbélyné T. M. (2018): Jógyakorlat, avagy „Kéttanáros Modell” a mindennapos testnevelés rendszerében. Sport és Egészségtudományi Füzetek, 2. évf. 4. sz. pp. 47–53.

Published

2019-12-21

How to Cite

Motivation of adaptive physical education teachers towards postgraduate trainings. (2019). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 17(3-4), 87-96. https://doi.org/10.17165/TP.2019.3–4.7