Minőségi felsőoktatás vs. minőségi diploma, avagy a humántőkébe való képzési befektetés hasznosulása munkaerő-piaci aspektusból

Authors

  • Andrea Mikáczó Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete – Társadalomtudományi Intézet
  • Erika Varga Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete – Társadalomtudományi Intézet

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.03.44-53

Keywords:

oktatáspolitika, felsőoktatás, felsőoktatási szakképzés, duális képzés, munkaerőpiac, humántőke

Abstract

Our paper is aimed at highlighting and trying to find answers to the questions what methods, instruments and possibilities there are at the disposal of the young in order to gain the best result possible when entering the labour market and wishing to be successful there.

The significance attributed to studying/knowledge by society shows a varied picture although it is evident that the opportunities hidden in lifelong learning (LLL) either in Hungary or all over the world can mean the key to dynamising education and training as well as being competitive.

Author Biographies

  • Andrea Mikáczó, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete – Társadalomtudományi Intézet

    associate professor

  • Erika Varga, Szent István Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Üzleti Tudományok Intézete – Társadalomtudományi Intézet

    assistant lecturer

References

Anwar M. (2011): A felsőoktatás minősége európai dimenzióban In: Minőség és Megbízhatóság 2011/3

Bálint J. - Polónyi I. Siklós B. (2013): A felsőoktatás minősége, Felsőoktatási Kutatóintézet, Budapest

Bángi-Magyar A. et. al. (2009): AVIR kézikönyv, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest

Csehné Papp I. - Hajós L. (2014): Education and working life in Hungary, Acta Technica Corviniensis – Bulletin of Engineering, 2

Csehné Papp I. (2014): Munkaerő-piaci álmok, In: Kulturális és társadalmi sokszínűség a változó gazdasági környezetben. szerk. Karlovitz J T, International Research Institute, Komarno

Czeglédi Cs.-Juhász T. (2015): „Mit várunk el a pályakezdőktől?” Vélemények és szempontok a cégek oldaláról, (megjelenés alatt Studia Mundi-Economica tudományos on-line folyóirat, 2015)

Hrubos I. (2012): Felsőoktatás-politika, Budapesti Corvinus Egyetem, Budapest

Juhászné Klér A. (2013): Szociális készségek és interperszonális személyiségjellemzők szerepe a pályafejlődésben - avagy hogyan ítélik meg önmagukat az egyetemisták? In: Karlovitz J T, Torgyik J (szerk.) Vzdelávanie, výskum a metodológia [Oktatás, kutatás és módszertan]. Komárno: International Research Institute

Topár J. (2008): Felsőoktatási intézmények minőségbiztosítása In: Educatio 17. évf. 1. sz.

A 2011. évi CCIV. törvény a nemzeti felsőoktatásról

A 19/2012. (II. 22.) Korm. rendelet a felsőoktatási minőségértékelés és -fejlesztés egyes kérdéseiről

http://www.mab.hu/web/index.php?lang=hu

http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/lifelong_learning/c1 1067_hu.htm

http://europa.eu/legislation_summaries/education_training_youth/youth/ef0024_hu.ht m

http://ec.europa.eu/social/main.jsp?langId=hu&catId=950

http://www.kormany.hu/hu/emberi-eroforrasok-miniszteriuma/felsooktatasert-felelos- allamtitkarsag

http://www.kormany.hu/download/d/90/30000/felsoktatasikoncepcio.pdf

Published

2015-12-30