A hazai kalandparkok helye a sportszolgáltatások piacán, egyetemi hallgatók körében végzett kutatás tükrében

Autor/innen

  • Eszter Boda Eszterházy Károly Egyetem, Természettudományi Kar, Sporttudományi Intézet
  • Éva Bácsné Bába Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék
  • György Szabados Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vezetéstudományi Tanszék
  • Anetta Müller Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2018.05.03.34-45

Schlagwörter:

Kalandpark, aktív turizmus, szabadidő-eltöltés, tematikus park, rekreáció

Abstract

Modern világunkban a minőségi szabadidő-eltöltést egyre inkább az élményszerzés és a természeti tényezők megléte motiválja. Kutatásunk során a szabadidős szokások és a kalandpark látogatás közötti kapcsolatot kerestük egyetemi hallgatók körében a nemek tekintetében. A kérdőíves vizsgálatunk (n=408), szignifikáns eltéréseket hozott a férfiak és a nők szokásaiban pl. a rekreációs aktivitás tekintetében, vagy a kulturális tevékenységek preferálásában. Az eredményeket elérhetővé téve, reméljük, azok új információval szolgálnak a széles és mindkét nem számára érdekes programkínálat nyújtásához.

Autor/innen-Biografien

  • Eszter Boda, Eszterházy Károly Egyetem, Természettudományi Kar, Sporttudományi Intézet

    tanársegéd, PhD-hallgató
    E-mail: E-mail: boda.eszter@uni-eszterhazy.hu

  • Éva Bácsné Bába, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék

    egyetemi docens
    E-mail: bacsne.baba.eva@econ.unideb.hu

  • György Szabados, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Vezetéstudományi Tanszék

    egyetemi docens
    E-mail: szabados.gyorgy@econ.unideb.hu

  • Anetta Müller, Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar, Sportgazdasági- és Menedzsment Tanszék

    egytemi docens
    E-mail: muller.anetta@econ.unideb.hu

Literaturhinweise

Bakir, A., & Baxter, S. G.: “Touristic fun”: Motivational factors for visiting Legoland Windsor Theme Park. 2011. Journal of Hospitality Marketing & Management, 20(3/4), pp. 407– 424. DOI: https://doi.org/10.1080/19368623.2011.56243. (Letöltve: 2018. 04.02)

Balatoni I., Kith N., Csernoch L.: Időskori sportolási szokások vizsgálata Észak-kelet Magyarországon. 2016. Magyar Sporttudományi Szemle, 17, pp. 4-8.

Barta G. -Pálinkás R. -Müller A.: The Role of the Saliris Thermal Spa’s bath in the tourism and recreation. 2011. In : Acta Academiae Agriensis Nova Series Tom-Sectio Sport 38. kötet, pp. 5-13.

Bíró M.: A rekreációs úszás története, 2011. Rekreacio.Eu 1:(1) pp. 14-19.

Bíró M, Salvara I. M.: Student – teacher interaction analysis of teaching of swimming. 2005. KALOKAGATHIA 43:(3) pp. 85-90.

Bodnár L.: Barangolás a Kárpát- medencében. 2008. Eger. Bodnár és társa Geográfus Bt. pp. 491.

Chang, C.-H., Shu, S., & King, B.: Novelty in theme park physical surroundings: An application of the Stimulus–Organism–Response paradigm. 2013. Asia Pacific Journal of Tourism Research, 19(6), pp. 680–699. DOI: https://doi.org/10.1080/10941665.2013.779589. (Letöltve: 2018.01.29)

Clave´, S.A.: The Global Theme Park Industry. 2007.Wallingford, CABI, pp. 459.

Cornelis, P. C. M.: A management perspective on the impact of new attractions. 2011. Journal of Vacation Marketing, 17(2), pp. 151–162. DOI: https://doi.org/10.1177/1356766710392483. (Letöltve: 2018. 02.25)

Cornelis, P.C.M.: Impact of new attractions on theme park attendance. 2010. Worldwide Hospitality and Tourism Themes, Vol. 2 Issue: 3, pp.262-280.

Corning, J. and Levy, A.: Demand for live theater with market segmentation and seasonality. 2002. Journal of Cultural Economics, Vol. 26, pp. 217-35.

Crouch, G.I.: The study of international tourism demand: a survey of practice. 1994.Journal of Travel Research, Vol. 22, pp. 41-55.

Czeglédi L.: Minőségmenedzsment. 2011. Eger: EKF, pp. 127. (Médiainformatika kiadványok). (ISBN:978 6155 221 37 8)

Dávid L., Michalkó G. (Szerk.): A Tisza-tó turizmusa. 2007. Budapest, Magyar Turizmus Zrt., pp. 107-119. Daedal Research: Market report online. Global amusement and theme park market: Size, trends & forecasts (2016–2020). 2017. Retrieved June 14, 2017, from 〈http:// www.marketreportsonline.com/567356.html〉. (Letöltés: 2018.03.21)

Dinyáné-Szabó M., Pusztai G.: Use of the short (5-item) version of the WHO wellbeing questionnaire in first year students of Semmelweis University: Az Egészségügyi Világszervezet öttételes jól-lét kérdőívének vizsgálata a Semmelweis Egyetem elsőéves hallgatóinak körében. 2016. Orvosi Hetilap, 157, pp. 1762-1768.

Dobay, B., Bendíková E.: Športové a rekreačné aktivity v životnom štýle dospelých. 2014. Exercitatio corporis - motus - salus. Roč. 6, č. 2 (2014), s. 19-31. ISSN 1337-7310.

Fuggle, L., Kow, N., Burkhard, S. & Silva, B.: TREKK SOFT (2017): Travel Trends Report. 2017. pp. 97.

Gigang Bao.: The influence factors of theme park development system analysis. 1997. Journal of Geographica, 52 (3) : pp. 237-245

Veröffentlicht

2018-09-28