A szolgáltatási minőség mérésének lehetőségei a városi közösségi közlekedési szektorban
DOI:
https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.04.24-37Kulcsszavak:
minőség, elégedettség, közösségi közlekedés, IPA, State PreferenceAbsztrakt
A minőség (elégedettség) mérése legalább annyira fontos a közösségi közlekedési szektorban, mint a gazdaság más ágazatában, hiszen itt a tét az egész társadalom fenntarthatósága. A cél nemcsak a már meglévő utasok elégedettségének növelése, hanem esetlegesen új felhasználók vonzása a rendszerbe. Három európai városban, különböző módszerrel elvégzett felmérés módszertanát és folyamatát vizsgáltam meg, amely kiindulási alapot jelenthet a főváros közösségi közlekedésének felméréséhez.
Hivatkozások
Budapesti Mobilitási Terv 2030, 2019. A BKK Zrt. megbízásából készítette a BME ITS Zrt., Boda and Partners Kft., Trans-Sport Consulting Bt. konzorcium
Eboli, L.- Mazzulla, G. (2008): A Stated Preference Experiment for Measuring Service Quality in Public Transport, Transportation Planning and Technology, 31:5, 509-523, DOI: https://doi.org/10.1080/03081060802364471
Európai Bizottság (2011): FEHÉR KÖNYV Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – Úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé, COM(2011) 144
Grujičić, D. et al. (2014): Customer perception of service quality in public transport, Transport 29(3): 285–295. DOI: https://doi.org/10.3846/16484142.2014.951685
Káposzta J. (2016): Regionális összefüggések a vidékgazdaság fejlesztésében, Studia Mundi-Economica, Vol. 3. No. 1. (2016), pp. 52-61, DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi. 2016.03.01.52-61, ISSN 2415-9395
Káposzta J. (2019): A regionális térszerkezet változásainak kapcsolatrendszere. Studia Mundi –Economica, Vol. 6. No. 3 pp. 18-28. Paper: DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.03.18-28, 11 p. ISSN 2415-9395
Kenesei Zs. (2017): A vevői elégedettség mérésének lehetőségei többdimenziós szemléletben. Statisztikai Szemle, Vol. 95. No. 1. 29-50.p. DOI: https://doi.org/10.20311/stat2017.01.hu0029
Kövesné et al.: Személyközlekedés (digitális tananyag a BME GTK mérnöktanárképzéshez)
Mándoki P.(szerk) (2011) Közlekedés és Társadalom. Typotex Kiadó, 164 p., 105-108.p.
Martilla, John A., and John C. James. “Importance-Performance Analysis.” Journal of Marketing, vol. 41, no. 1, 1977, pp. 77–79. JSTOR, ww.jstor.org/stable/1250495. DOI: https://doi.org/10.2307/1250495
Rixer A. (2009): A közszállítási szolgáltatási minőségkoncepció szabványháttere in Hetesi E. et al., (szerk.) A szolgáltatások világa. JATEPress, Szeged, 235-249.p.
Vanhanen K., - Kurri J (2005): Quality factors in public transport. WSP Finland Ltd Helsinki University of Technology
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2019 Nemecz Gábor
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
A folyóirat Open Access (Gold). Cikkeire a Creative Commons 4.0 standard licenc alábbi típusa vonatkozik: CC-BY-NC-ND-4.0. Ennek értelmében a mű szabadon másolható, terjeszthető, bemutatható és előadható, azonban nem használható fel kereskedelmi célokra (NC), továbbá nem módosítható és nem készíthető belőle átdolgozás, származékos mű (ND). A licenc alapján a szerző vagy a jogosult által meghatározott módon fel kell tüntetni a szerző nevét és a szerzői mű címét (BY).