A szolgáltatási minőség mérésének lehetőségei a városi közösségi közlekedési szektorban

Szerzők

  • Nemecz Gábor Szent István Egyetem, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.04.24-37

Kulcsszavak:

minőség, elégedettség, közösségi közlekedés, IPA, State Preference

Absztrakt

A minőség (elégedettség) mérése legalább annyira fontos a közösségi közlekedési szektorban, mint a gazdaság más ágazatában, hiszen itt a tét az egész társadalom fenntarthatósága. A cél nemcsak a már meglévő utasok elégedettségének növelése, hanem esetlegesen új felhasználók vonzása a rendszerbe. Három európai városban, különböző módszerrel elvégzett felmérés módszertanát és folyamatát vizsgáltam meg, amely kiindulási alapot jelenthet a főváros közösségi közlekedésének felméréséhez.

Információk a szerzőről

  • Nemecz Gábor, Szent István Egyetem, Enyedi György Regionális Tudományok Doktori Iskola, Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar

    PhD-hallgató
    E-mail: gabor.nemecz@gmail.com

Hivatkozások

Budapesti Mobilitási Terv 2030, 2019. A BKK Zrt. megbízásából készítette a BME ITS Zrt., Boda and Partners Kft., Trans-Sport Consulting Bt. konzorcium

Eboli, L.- Mazzulla, G. (2008): A Stated Preference Experiment for Measuring Service Quality in Public Transport, Transportation Planning and Technology, 31:5, 509-523, DOI: https://doi.org/10.1080/03081060802364471

Európai Bizottság (2011): FEHÉR KÖNYV Útiterv az egységes európai közlekedési térség megvalósításához – Úton egy versenyképes és erőforrás-hatékony közlekedési rendszer felé, COM(2011) 144

Grujičić, D. et al. (2014): Customer perception of service quality in public transport, Transport 29(3): 285–295. DOI: https://doi.org/10.3846/16484142.2014.951685

Káposzta J. (2016): Regionális összefüggések a vidékgazdaság fejlesztésében, Studia Mundi-Economica, Vol. 3. No. 1. (2016), pp. 52-61, DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi. 2016.03.01.52-61, ISSN 2415-9395

Káposzta J. (2019): A regionális térszerkezet változásainak kapcsolatrendszere. Studia Mundi –Economica, Vol. 6. No. 3 pp. 18-28. Paper: DOI: https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2019.06.03.18-28, 11 p. ISSN 2415-9395

Kenesei Zs. (2017): A vevői elégedettség mérésének lehetőségei többdimenziós szemléletben. Statisztikai Szemle, Vol. 95. No. 1. 29-50.p. DOI: https://doi.org/10.20311/stat2017.01.hu0029

Kövesné et al.: Személyközlekedés (digitális tananyag a BME GTK mérnöktanárképzéshez)

Mándoki P.(szerk) (2011) Közlekedés és Társadalom. Typotex Kiadó, 164 p., 105-108.p.

Martilla, John A., and John C. James. “Importance-Performance Analysis.” Journal of Marketing, vol. 41, no. 1, 1977, pp. 77–79. JSTOR, ww.jstor.org/stable/1250495. DOI: https://doi.org/10.2307/1250495

Rixer A. (2009): A közszállítási szolgáltatási minőségkoncepció szabványháttere in Hetesi E. et al., (szerk.) A szolgáltatások világa. JATEPress, Szeged, 235-249.p.

Vanhanen K., - Kurri J (2005): Quality factors in public transport. WSP Finland Ltd Helsinki University of Technology

Letöltések

Megjelent

2019-12-15

Hasonló cikkek

1-10 a 69-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.