Gamification and augmented reality in agriculture – education and practice possibilities

Szerzők

Kulcsszavak:

gamification in agriculture, future possibilities in agriculture, AR and VR technologies, IoT, IT innovations, blockchain

Absztrakt

Az új technológiák és az internet széles körű elterjedésével a Z generáció szinte lételemévé vált a mobil vagy más IKT eszköz használata. A kiterjesztett valóság (AR) használatával sok lehetőség merülhet fel, mind az oktatás, mind pedig a szórakoztatás területén. A játékosítás vagy gamifikáció egy olyan módszer, amely rendkívül jól kiegészíti korunk technológiai megoldásait, amely segítségével a vállalkozások és az oktatási intézmények igényeit is kielégíti. Az általa megszerzett tudást a hagyományos tanulási módszerrel szemben, hosszú időn keresztül tudják hasznosítani a diákok és a munkavállalók, melyet később a munkaerőpiacon is alkalmazni tudnak majd. A módszert használói hatékonyabban és kisebb erőfeszítéssel tanulhatnak meg egy-egy munkafolyamatot vagy tananyagot játékosítás révén. Ennek eredményeképpen a tanulás ezen innovatív megközelítése egyre inkább népszerűvé vált nemzetközi szinten. További előnye, hogy a motivációs problémákra is megoldást nyújthat. Ebben a tanulmányban a korszerű AR és VR megoldások által az agráriumban alkalmazható játékosítást igyekeztünk bemutatni gyakorlati példákon keresztül. Emellett innovatív megoldásokat is gyűjtöttünk, amelyek a mezőgazdasági robotizációt és a mesterséges intelligenciát támogatják napjainkban. 

Információk a szerzőről

  • Kovács Tamás, Faculty of Economics and Business, University of Debrecen H-4032, Debrecen, Böszörményi str. 138.

    levelezőszerző
    kovacs.tamas@econ.unideb.hu

Hivatkozások

Azuma, R. T. 1997. A Survey of Augmented Reality. Presence: Teleoperators and Virtual Environments. 6 (4) 355–385. https://doi.org/10.1162/pres.1997.6.4.355

Deterding, S., Sicart, M. Nacke, L. 2011. Gamification: Using Game Design Elements in NonGaming Contexts Proceedings of the SIGCHI conference on Human factors in computing systems. ACM New York, NY, USA, Vancouver, Canada, 1-2. 2425–2428. https://doi.org/10.1145/1979742.1979575

ENSZ 2015. World Population Prospects. The 2015 Revision. United Nations. New York

FAO 2011. Looking ahead in world food and agriculture: perspectives to 2050. In: P. Conforti. (szerk.): Agricultural Development Economics Division Economic and Social Development, Department Food and Agriculture Organization of the United Nations, Paris. 539 (ISBN 978- 92-5-106903-5) http://www.fao.org/docrep/014/i2280e/i2280e.pdf

Lee, J. J., Hammer, J. 2011. Gamification in education: What, how, why bother? Academic Exchange Quarterly, 15 (2) 146.

Kaproncai, I. 2002. A magyar mezőgazdaság az adatok tükrében a rendszerváltás után. Agrárgazdasági Információk, AKII, Budapest, 5. sz.

King, A. 2017. The future of agriculture. Nature. 544 (7651) S21-S23. https://doi.org/10.1038/544S21a

Kovács, T., Várallyai, L., Nagy, K., Szilágyi, R. 2017. Development of Farm simulation application, an example for gamification in higher education Development of Farm simulation application, an example for gamification in higher education, Journal of agricultural informatics. 8 (2) 12–21. https://doi.org/10.17700/jai.2017.8.2.373

Kovács, T., Várallyai, L., Szilágyi, R. 2018. Possibility of agri-and food industry applications in higher education, Journal of EcoAgriTourism, 14.

Kshetri, N. 2019. 5G in E-Commerce Activities 2018, IEEE Computer Society, IT Professional. 20 (4) 73–77. https://doi.org/10.1109/MITP.2018.043141672

Popp, J. 2014. Hatékonyság és foglalkoztatás a magyar mezőgazdaságban Gondolatok Mészáros Sándor -Szabó Gábor vitaírásához. Gazdálkodás, 58 (2) 173–184.

Popp, J., Erdei, E., Oláh, J. 2018. A precíziós gazdálkodás kilátásai Magyarországon, International Journal of Engineering and Management Sciences. 3 (1) 133–147. https://doi.org/10.21791/IJEMS.2018.1.15

Ráthonyi, G., Ráthonyi-Odor, K. 2017. Innovatív mobiltechnológiai megoldások a turizmusban, Acta Carolus Robertus. 7 (2) 161–180.

Ridley, A. 2001. Towards environmental management systems in broad-acre agriculture: rhetoric, reality and future possibilities, Proceedings of the 10th Australian Agronomy

Sheng, W., Boxiang, X., Xinyu, G. A. 2013. "Interactive Virtual Training System Based on Augmented Reality," International Conference on Education Technology and Information System (ICETIS 2013).

Székely, Z. 2015. A kiterjesztett valóság és a robotok alkalmazási lehetõsége, Hadtudomány. 25 (1-2) 158–162. https://doi.org/10.17047/HADTUD.2015.25.1-2.158

Szűts, Z. 2011. "Az augmentált valóság média- és kommunikációelméleti hatásai", Médiakutató, ISSN 1586-8389

Xiong, Y., Ge, Y., Lang, Y., Blackmore, S. 2017. Development of a prototype robot and fast path-planning algorithm for static laser weeding, Computers and Electronics in Agriculture 142 (Part B) 494–503. https://doi.org/10.1016/j.compag.2017.11.023

Wolfert, S., Ge, L., Verdouw, C., Bogaardt, M. J. 2017. Big Data in Smart Farming - A review, Agricultural Systems. 153, 69–80. https://doi.org/10.1016/j.agsy.2017.01.023

Internet

I1: http://www.technokrata.hu/app/2017/10/06/nalunk-is-elerheto-vegre-a-varva-vart-ikea-arapplikacioja/

I2: https://bigstartups.co/articles/article/augmented-reality-and-google-maps---what-is-thenext-big-news--big-startups

I3: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mammothvr.bayer.digitalfarmingvr&hl=en_US

I4: https://www.afimilk.com/afiblog/smart-neck-collar-tags-cows-provides-data

I5: https://www.agrarszektor.hu/noveny/ilyen-meg-nem-volt-csak-robotok-dolgoznak-egyfarmkiserletben.6901.html

I6: Osaka University 2017. https://www.sciencedaily.com/releases/2017/06/170628102331.html

Letöltések

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Kovács, T., Várallyai, L., & Szilágyi , R. (2019). Gamification and augmented reality in agriculture – education and practice possibilities . GEORGIKON FOR AGRICULTURE, 23(3), 103-119. https://journal.uni-mate.hu/index.php/gfa/article/view/6299

Hasonló cikkek

1-10 a 204-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.