A légitársaságok szerepe a sport szponzorációban

Szerzők

  • Váczi Péter Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar
  • Rakaczki Zoltán Miskolci Egyetem
  • Hédi Csaba Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.5306

Kulcsszavak:

sport szponzoráció, légitársaság, brand építés, megoldási szisztémák, sportgazdaság

Absztrakt

A globális sportesemények és a légitársaságok közötti szoros kapcsolatot már régóta elismerik, mint egy stratégiai szövetséget, amely elősegíti mindkét fél márkaértékének növekedését. A sportszponzoráció, mint marketingeszköz, lehetővé teszi a légitársaságok számára, hogy célközönségüket szélesítsék, brand ismertségüket növeljék, és ügyfélkapcsolataikat mélyítsék.

A légitársaságok szponzorációs tevékenységének a kezdete a sport területén nagyjából egybe esik azzal, amikor a sport igazán üzletté vált.

A sportszponzoráció terén a légitársaságok egyedülálló pozícióban vannak, mivel termékeik és szolgáltatásaik közvetlenül kapcsolódnak a sportesemények globális természetéhez.

Ebben a dolgozatban megvizsgáljuk ennek az iparágnak a legfontosabb szereplőit szponzorációs felfogását, módszereit a sport területén. végezetül megpróbálunk következtetéseket levonni arról mennyire jövedelmező ezeknek az üzleti szerepelőknek a sport területén szponzorációs gyakorlatot folytatni.

Szerző életrajzok

Hivatkozások

Atas U, Morris G, Bat M (2015): The importance of sponsorhship in corporate communication: a case study of turkish airlines Global Media Journal TR Edition, 6 (11) Fall 2015

Balogh, R ; Molnár, A ; Müller, A ; Szabados, Gy ; Bácsné, B É (2019): A passzív sportfogyasz-tás vizsgálatának tapasztalataiból. Acta Carolus Robertus 9 : 1 pp. 35-48. , 14 p. http://dx.doi.org/10.33032/acr.2019.9.1.35

Balogh, R ; Bács, Z ; Fenyves, V ; Müller, A ; Dobay, B ; Bácsné, B É (2019): Are all Marketing Campaigns in Vain if The Product is Bad? Examining Factors that Influence Demand for Foot-ball Matches. Selye E-Studies 10 : 2 pp. 11-20. , 10 p.

Barta, G., Pálinkás, R., & Müller, A. (2011). The Role of the Saliris Thermal Spa's bath in the tourism and recreation. Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 38. köt.). Testnevelés, sport, rekreáció= Acta Academiae Agriensis. Sectio Sport, 5-13.

Bíró M., Lenténé P.A., Dobay B., & Müller A.(2018).:Az észak-alföldi fürdők szerepe a well-ness turizmusban. in: balogh, lászló (szerk.) válogatott tanulmányok a sporttudomány köréből . Fókuszban az egészség. Debrecen, Magyarország : Debreceni Egyetem Sporttudományi Koor-dinációs Intézet (2018) 182 p. pp. 38-49.

Cheng, Y.; Zhu, K.; Zhou, Q.; El Archi, Y.; Kabil, M.; Remenyik, B.; Dávid, L.D. Tourism Ecological Efficiency and Sustainable Development in the Hanjiang River Basin: A Super-Efficiency Slacks-Based Measure Model Study. Sustainability 2023, 15. https://doi.org/10.3390/su15076159

Kerényi, E ; Müller, A ; Szabó, R ; Mosonyi, A: Analysis of Agárd, Komárom and Papa’s Ther-mal and Experiences bath according the guest’s satisfaction. In: Kerényi, Erika (szerk.) Egész-ségügyi marketing és telekommunikáció. Mátraháza, Magyarország : Mátrai Gyógyintézet (2009) pp. 56-67. , 12 p.

Kinczel, A ; Müller (2022): A: Study on travel habits and leisure activities in the light of Covid-19 triggered changes in Romania and Hungary. Geojournal of tourism and geosites 41 : 2 pp. 440-447. , 8 p. http://dx.doi.org/10.30892/gtg.41214-848

Kinczel, A ; Müller, A: The emergence of leisure travel as primary preventive tools in employee health behavior. Geojournal of tourism and geosites 47 : 2 pp. 432-439., 8 p. http://dx.doi.org/10.30892/gtg.47209-1041

Könyves, E., Müller, A., Szalay, F., & Szabó, R. (2005). Cserkeszőlő és Karcag egészség-turizmusának összehasonlító elemzése. Szolnoki Tudományos Közlemények IX.. Papper : 9

Mosonyi, A., Lengyel, A., & Müller, A. (2013). Branding potential of spas in the Northern Plain and the Mid-Transdanubian Regions. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 7(4-5), 97-100. https://doi.org/10.19041/APSTRACT/2013/4-5/13

Mullin J, Hardy S, William S, (2014): Sport Marketing, Human Kinetics Fourth Edition, ISBN: 9781450424981

Müller, A (2009): A legújabb trendek a sportmarketing és menedzsment területén. In: Győrfi, János (szerk.) Sportszakember-továbbképzési konferenciasorozat. Budapest, Magyarország : Nemzeti Sportszövetség (2009) 128 p. pp. 69-72. , 5 p.

Müller, A ; Bácsné, B. É.: Az egészséges életmód és a sport kapcsolata. Létavértes, Magyaror-szág : Létavértes SC ’97 Egyesület (2018) , 96 p. ISBN: 9786150031897

Müller, A., & Könyves, E. (2006). Az egészségturizmus lehetőségei az Észak-alföldi régióban. Az Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 33. köt.). Testnevelés, sport, egészségturizmus= Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. Sectio Sport, 132-143.

Müller, A., & Szabó, R. (2009). Analysis of Agárd, Komárom and Pápa's Thermal and Experi-ences Bath, according the guest's satisfaction. z Eszterházy Károly Főiskola tudományos köz-leményei (Új sorozat 36. köt.). Sport, életmód, egészség= Acta Academiae Paedagogicae Agri-ensis. Sectio Sport, 89-99.

Müller, A., Boda, E. J., Ráthonyi, G., Ráthonyi-Ódor, K., Barcsák, B., Könyves, E., ... & Ben-díkova, E. (2016). Analysis of the cavebath of Miskolctapolca’s brand elements and guests sa-tisfaction. Applied Studies in Agribusiness and Commerce, 10(4-5), 155-160.

Müller, A., Kórik, V. (2009): Az észak-alföldi fürdők szerepe a turizmusban és a rekreációban. Economica (Szolnok) 2 pp. 58-72.

Müller, A., Szabó, R., Kerényi, E., & Mosonyi, A. (2009). Fürdőkutatás a Közép-dunántúli régióban. z Eszterházy Károly Főiskola tudományos közleményei (Új sorozat 36. köt.). Sport, életmód, egészség= Acta Academiae Paedagogicae Agriensis. Sectio Sport, 77-87.

Müller, A ; Mészáros, A ; Mórik, K ; Molnár, A ; Maklári, Ge ; Hőnyi, D ; Molnár, Zs (2020): A hazai egészségturizmus népszerű desztinációi és attrakciói. In: Balogh, László (szerk.) Trendek a versenysport és a szabadidősport területéről. Debrecen, Magyarország : Debreceni Egyetem Sporttudományi Koordinációs Intézet (2020) 259 p. pp. 90-98. , 9 p.

Tóth, A és Müller, A (2019): Jász-Nagykun-Szolnok megyei fürdők szabadidős és sportkínála-tának vizsgálata = Examination of Free Time and Sport Supply Elements in Jász-Nagykun-Szolnok County’s Baths. Acta Carolus Robertus : Az Eszterházy Károly Egyetem Gyöngyösi Károly Róbert Campusának tudományos közleményei, 9 (2). pp. 175-185. http://dx.doi.org/10.33032/acr.2019.9.2.175

Tütünkov-Hrisztov, J ; Müller, A ; Molnár, A (2020): The appearance of sport as a travel moti-vation in traveling habits. Geosport for Society 12 : 1 pp. 31-43. , 13 p. http://dx.doi.org/10.30892/gss.1204-056

Tütünkov-Hrisztov, J., Szabó, K., Kinczel, A., Molnár, A., Bujdosó, Z., & Müller, A. (2021). A Z generáció utazási szokásai = Travel habits of generation Z. Recreation, 11(3), 27-29. https://doi.org/10.21486/recreation.2021.11.3.4

Wilson B. (2019) Global sports sponsorship 'to hit £35bn' in 2019. https://www.bbc.com/news/business-48103067 Letöltés dátuma: 2023.10.15.

Szerző nélküli: https://www.globaldata.com/store/report/airline-industry-sports-sponsorship-market-analysis/ Letöltés dátuma: 2023.09.27.

Letöltések

Megjelent

2024-07-04

Hogyan kell idézni

A légitársaságok szerepe a sport szponzorációban. (2024). Acta Carolus Robertus, 14(1), 255-268. https://doi.org/10.33032/acr.5306

Hasonló cikkek

21-21 a 21-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei