A fenntarthatóság, a gentrification mitigation és a marketingelméletek kapcsolódásának feltárása Johannesburg szociális lakástáján

Szerzők

  • Mzuchumile Makalima Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Doctoral School of Economics and Regional Sciences

DOI:

https://doi.org/10.33032/acr.4965

Kulcsszavak:

városi átalakulás, szociális lakhatás, zöld marketing, érdekelt felek elmélete, kapcsolati marketing

Absztrakt

A városi átalakulás, különösen a szociális lakhatás összefüggésében, olyan átfogó és fenntartható megközelítést igényel, amely a finanszírozás, a dzsentrifikáció és a hármas lényegi megfontolások egymással összefüggő kihívásait kezeli. Ez a tanulmány három marketingelméletet tár fel, ezek az érdekelt felek elmélete, a kapcsolati marketing és a zöld marketing, mint integrált keretek ezekben a bonyolultságokban. Az érdekelt felek elmélete a befogadó döntéshozatalt és a különféle érdekelt felekkel való folyamatos együttműködést hangsúlyozza, biztosítva a városfejlesztés és a közösségi igények összehangolását. A kapcsolati marketing ügyfélközpontú perspektívát hoz, elősegítve a bizalmat és az együttműködést a várostervezők és a közösség közötti tartós kapcsolatok érdekében. A Green Marketing bevezeti a gazdasági, környezeti és társadalmi felelősségvállalást, elősegítve a fenntartható gyakorlatokat a hármas alapvonal keretén belül. Ezen elméletek szintetizálása holisztikus stratégiát biztosít Johannesburg szociális lakhatási paradigmájához, amelynek célja a dzsentrifikáció mérséklése, valamint a gazdasági, társadalmi és környezeti fenntarthatóság közötti egyensúly. A javasolt megközelítés mintaként szolgál a méltányos és fenntartható városfejlesztéshez világszerte.

Információk a szerzőről

  • Mzuchumile Makalima, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences, Doctoral School of Economics and Regional Sciences

    Mzuchumile Makalima
    PhD student
    Hungarian University of Agriculture and Life Sciences
    Doctoral School of Economics and Regional Sciences
    emzeemakakalima@gmail.com

Hivatkozások

Bryson, J. M. (2014). What to Do When Stakeholders Matter: Stakeholder Identification and Analysis Techniques. Public Management Review, 6(1), 21–53. https://doi.org/10.1080/14719030410001675722

Clarkson, M. E. (1995). A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance. Academy of Management Review, 20(1), 92–117. https://doi.org/10.5465/amr.1995.9503271994

Elkington, J. (2008). Cannibals with Forks: The Triple Bottom Line of 21st Century Business. New Society Publishers.

Freeman, R. E. (2018). Strategic Management: A Stakeholder Approach. Pitman Publishing.

Grönroos, C. (2006). Adopting a Service Logic for Marketing. Marketing Theory, 6(3), 317–333. http://dx.doi.org/10.1177/1470593106066794

Gummesson, E. (2022). Making Relationship Marketing Operational. International Journal of Ser-vice Industry Management, 5(5), 5–20. https://doi.org/10.1108/09564239410074349

Harris, R. (2021). Creeping Convergence? Twenty-First-Century Gentrification in Johannesburg and Sydney. Urban Affairs Review, 57(6), 2100–2129.

Kotler, P., Armstrong, G., Harris, L. C., & Piercy, N. (2010). Principles of Marketing. Pearson Education.

Mitchell, R. K., Agle, B. R., & Wood, D. J. (2017). Toward a Theory of Stakeholder Identifica-tion and Salience: Defining the Principle of Who and What Really Counts. Academy of Manage-ment Review, 22(4), 853–886. https://doi.org/10.2307/259247

Morgan, R. M., & Hunt, S. D. (2022). The Commitment-Trust Theory of Relationship Market-ing. Journal of Marketing, 58(3), 20–38. http://dx.doi.org/10.2307/1252308

Ottman, J. A., Stafford, E. R., & Hartman, C. L. (2006). Avoiding Green Marketing Myopia: Ways to Improve Consumer Appeal for Environmentally Preferable Products. Environment: Sci-ence and Policy for Sustainable Development, 48(5), 22–36. http://dx.doi.org/10.3200/ENVT.48.5.22-36

Peattie, S., & Peattie, S. (2021). Ready to Fly Solo? Reducing Social Marketing’s Dependence on Commercial Marketing Theory. Marketing Theory, 3(3), 365–385. https://doi.org/10.1177/147059310333006

Sheth, J. N., & Parvatiyar, A. (1995). Relationship Marketing in Consumer Markets: Anteced-ents and Consequences. Journal of the Academy of Marketing Science, 23(4), 255–271. https://doi.org/10.1177/009207039502300405

Smith, M.L. (2018). Cities: The First 6,000 Years. Penguin Books.

Tallon, A. (2020). Urban Regeneration in the UK. Routledge.

Smets, P., & van Lindert, P. (2016). Sustainable housing and the urban poor. International Journal of Urban Sustainable Development, 8(1), 1-9. https://doi.org/10.1080/19463138.2016.1168825

Goebel, A. (2007). Sustainable urban development? Low-cost housing challenges in South Afri-ca. Habitat International, 31(3-4), 291-302. https://doi.org/10.1016/j.habitatint.2007.03.001

Osunsanmi, T., Aigbavboa, C., Oke, A. E., & Ohiomah, I. (2018). Construction 4.0: Its impact towards delivering quality and sustainable houses in South Africa. In Creative Construction Confer-ence 2018 (pp. 147-156). Budapest University of Technology and Economics. http://dx.doi.org/10.3311/CCC2018-020

Culwick, C., & Patel, Z. (2020). Building just and sustainable cities through government hous-ing developments. Environment and Urbanization, 32(1), 133-154. https://doi.org/10.1177/0956247820902661

Ganiyu, B. O. (2016). Strategy to enhance sustainability in affordable housing construction in South Afri-ca (Doctoral dissertation, Cape Peninsula University of Technology).

Letöltések

Megjelent

2024-07-04

Hogyan kell idézni

A fenntarthatóság, a gentrification mitigation és a marketingelméletek kapcsolódásának feltárása Johannesburg szociális lakástáján. (2024). Acta Carolus Robertus, 14(1), 187-196. https://doi.org/10.33032/acr.4965

Hasonló cikkek

61-70 a 71-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.