Analysis of the sustainable agriculture and environmental management of the Visegrád Group
DOI:
https://doi.org/10.31914/aak.2511Keywords:
NECP, LULUCF, environment policy, emissions trading scheme (ETS)Abstract
In our study, we analyze the commitments of the Visegrad Four National Energy and Climate Plans (NECPs) for the period 2021-2030 within the European Union environment policy, with special regard to the Land Use, LandUse Change and Forestry (LULUCF) sector. Based on our research, it can be said that the willingness of countries to contribute to the achievement of EU goals has low or modest ambition. Within the framework of the NECP, there are significant differences between the Visegrad Four's implementation plans for LULUCF. In connection with forest management, the emphasis in the Czech Republic for the next few years will be on afforestation, while in the case of Hungary, increasing logging production will be emphasized. In addition, Slovakia has presented a plan of an outstanding amount for draft carbon sequestration by forest. In the case of Poland, a mandatory carbon sequestration rate was provided in the forest management plan.
References
Az Európai Unió Működéséről szóló Szerződés Egységes Szerkezetbe Foglalt Változata. (2012.). Az Európai Unió Hivatalos Lapja, 132-133.
Európai Bizottság. (2019). Az euróapai zöld megállapodás COM(2019) 640 final. Forrás: Link
Európai, B. (2014). Közérthetően az Európai Unió szakpolitikáiról. Forrás: Link (letölve 2021.06.11)
European Commission. (2019 ). United in delivering the Energy Union and Climate Action -Setting the foundations fora successful clean energy transition SWD(2019) 212 fina. Forrás: Link
European Commission. (2019). Assessment of the draft National Energy and Climate Plan of Czechia., (old.: 4-5). Brüsszel.
European Commission. (2020). Assessment of the final national energy and climate plan of Hungary., (old.: 4). Brüsszel.
European Commission. (2020). Assessment of the final national energy and climate plan of Poland., (old.: 4). Brüsszel.
European Commission. (2020). Assessment of the final national energy and climate plan of Slovakia. Brüsszel.
EUROSTAT., D. (2021). Forrás: Link (utolsó letöltés: 2021.02.11)
Innovációs és Technológiai Minisztérium. (2019). Nemzeti Energia-és Klímaterv., (old.: 19,45-46).
IPCC. (2018). A megújuló energia a fenntarható vidékfejlesztés szolgálatában: jelentős poptenciális szinergiák, amelyek azonban nagyrészt kiaknázatlanok.Luxemburg : Európai Számvevőszék 29-34.
Ministry of Climate and Enviroment of Poland. (2019). The National Energy and Climate Plan for 2021-2030, Objectives and targets, and policies and measures., (old.: 22-39).
Ministry of the Environment of the Czech Republic. (2019). National Energy and Climate Plan of the Czech Republic., (old.: 3,27-29).
Országgyűlés Hivatala. (2020). Európai Zöld Megállapodás. Infojegyzet, 2020/58 szám, 2. Országgyűlés, H. (2019). Az Európai Unió kibocsátási-kereskedelmi rendszere. Infojegyzet, 1-3.
Slovak Ministry of Economy. (2019).Integrated National Energy and Climate Plan for 2021 to 2030., (old.: 7-11,39-43).
Szepesi, A. (2015). Az erdőgazdálkodás szabályozása az EU klímapolitikai céljainak elérése érdekében. NAIK ERTI szemináriumi előadás, Sárvár, Vas (3-10ppt). Link (letöltve 2021 02.12)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 The Authors
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.