„Családok háza” szolgáltatási modell

Szerzők

  • Rostáné Riez Andrea

Absztrakt

A család mint társadalmi intézmény más és más helyet foglal el a különböző kultúrákban, jelentősége időről időre alakul, és más értéket képvisel az egyes társadalmakban, illetve társadalmi rétegekben. A család szerepét hosszú időn át meghatározónak tartották, aztán fénye egy időre megkopott, majd ismét a figyelem központjába került az élet valamennyi területén. Nemcsak a pszichológia és a szociológia mint elméleti tudományok kutatták a család jelentőségét, szerepét, feladatát, változásait az egyén és a közösség életében, de a család mint meghatározó paraméter befolyással van az orvostudományra, a jogalkotásra, a közgazdaságtanra és még számos más területre.

Hivatkozások

Bugarszki Zsolt (2003): A szociális munka új lehetőségei. Esély, 2003/1: 67–87.

Charles, Susan – Webb, Adrian (1996): Szociálpolitika – gazdasági megközelítésben. A Szociális Szakképzés Könyvtára, Budapest

Goleman, Daniel (2008): Érzelmi intelligencia. Háttér Kiadó, Budapest

Gosztonyi Géza – Pik Katalin (1998): A szociális munka szótára. Szociális Munkások Magyarországi Egyesülete, Budapest

Kopp Mária: Miért váltak a gender-kutatások központi jelentőségűvé a mai magyar társadalomban? (Távlatok folyóirat / Olvasóterem) http://www.tavlatok.hu/net/cikkek.htm [2012. március]

Kopp Mária – Kovács Mariann (szerk.) (2006): A Magyar népesség életminősége az ezredfordulón. Semmelweis Kiadó, Budapest

Kopp Mária – Skrabski Árpád (2009): Magyar lelkiállapot az ezredforduló után. Távlatok, 86: 32–52.

Tóth Olga – Dupcsik csaba (2007): Családok és formák – változások az utóbbi ötven évben Magyarországon. Demográfia, 50/4. szám

Dr. Teleki Béla (2003): Kézikönyv a családról. II. kötet. Korda Kiadó, Budapest

Dr. Teleki Béla (2003): Szociális munka elmélete. Korda Kiadó, Budapest

Letöltések

Megjelent

2012-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

„Családok háza” szolgáltatási modell. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 135-143. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5181