Győri és bécsi hallgatók közös munkája, tapasztalatcseréje egy EdTWIN alprogram keretében

Szerzők

  • Kardosné Kovács Eszter

Absztrakt

A Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Karán több éve működő EdTWIN projekt fontos célkitűzései közé tartozik a szomszédos országok és azok iskoláinak megismerése, a velük való kapcsolattartás kialakítása és fenntartása. A projekt CentroSCHOOLING programjának keretében nyílt lehetőség arra, hogy gyógypedagógus hallgatókkal és egy oktatóval bécsi, majd győri gyógypedagógiai intézményeket, iskolákat és az ott zajló gyógypedagógiai munkát, módszereket vizsgálhassuk meg. A két ország oktatási rendszerének megismerése mellett hangsúlyos szerepet kapott a hallgatók német nyelvismerete, annak alkalmazása szakmai és szakmán kívüli körökben. A kar hallgatói több témakörben német nyelvű részletes és átfogó szakmai anyagot készítettek. Ez az anyag szolgáltatta az alapot a közös munkához Bécsben, majd Győrben.

Hivatkozások

EdTWIN Projekt (2008–2011): Kerekasztal-beszélgetés meghívott résztvevőkkel a projekt eredményeiről, tapasztalatairól, produktumairól és a fenntarthatóság perspektíváiról. Feljegyzés a Vivat Academia egyetemi folyóirat számára. Győr, 2011. december 16.

EdTWIN Projekt beszámolói (2008–2011): Education Twinning for European Citizenship Heading for Excellence in the CENTROPE REGION Ikerkapcsolatok az oktatásban. Centrope Régió vezető iránya. Ausztria–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2008–2011. Projektszám: L00048/HU, Győr. Kézirat AP1-5 2008–2011

EdTWIN Projektterv (2010): Education Twinning for European Citizenship Heading for Excellence in the CENTROPE REGION Ikerkapcsolatok az oktatásban. Centrope Régió vezető iránya. Ausztria–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2008–2011. Projektterv 2008, Projektszám: L00048/HU

Kardosné Kovács Eszter (2011a): Gyógypedagógiai ellátás Bécsben. Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar Gyógypedagógia Tanszék (kézirat)

Kardosné Kovács Eszter (2011b.): A gyógypedagógiai intézményrendszer vizsgálata bécsi példákon keresztül/Analyse des heilpädagogischen Institutionssystems durch Wiener Beispiele. In Csupor Zsolt Jánosné – Görcsné Muzsai Viktória (szerk.): „MÁSOK”-KAL – MÁSKÉNT”-Fókuszban a gyógypedagógiai ellátás osztrák és magyar gyakorlata/ ANDERS MIT „ANDEREN”-Die österreichische und ungarische Praxis heilpädagogischer Versorgung im Fokus. Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, Győr

Vargáné Mező Lilla (2006): Inkluzív nevelés – az integrált oktatás jogi háttere. Kézikönyv a pedagógusképző intézmények számára. suliNova, Budapest

http://www.edtwin.eu [2011.01.12]

Letöltések

Megjelent

2012-06-25

Folyóirat szám

Rovat

Tanulmányok

Hogyan kell idézni

Győri és bécsi hallgatók közös munkája, tapasztalatcseréje egy EdTWIN alprogram keretében. (2012). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 10(1-2), 61-68. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5173