Common Work and Experience of Students from Győr and Vienna in an EdTWIN Subprogram

Authors

  • Eszter Kardosné Kovács

Abstract

EdTWIN is an international project of the West Hungarian University Apáczai Faculty having the point of getting acquainted with neighbouring countries and their establishments of higher education, to build and maintain connections. The project has many programmes: one of them, CentroSCHOOLING gave the possibility to Apáczai students and teachers of special education to visit and examine the professional institutional work in Vienna special education schools. This one week professional practice in the Austrian capital gave the opportunity to our students to meet colleagues learning and working in a different education system. Not only the first hand experiences in methodology but also the practice of German as a foreign language was highlight of the programme. The students of the Apáczai Faculty also worked out an extensive and detailed professional material that served as base for common work in Győr and Vienna and was first presented to Austrian students in Vienna. After the first week in Vienna, the Austrian students spent one week in Győr.

References

EdTWIN Projekt (2008–2011): Kerekasztal-beszélgetés meghívott résztvevőkkel a projekt eredményeiről, tapasztalatairól, produktumairól és a fenntarthatóság perspektíváiról. Feljegyzés a Vivat Academia egyetemi folyóirat számára. Győr, 2011. december 16.

EdTWIN Projekt beszámolói (2008–2011): Education Twinning for European Citizenship Heading for Excellence in the CENTROPE REGION Ikerkapcsolatok az oktatásban. Centrope Régió vezető iránya. Ausztria–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2008–2011. Projektszám: L00048/HU, Győr. Kézirat AP1-5 2008–2011

EdTWIN Projektterv (2010): Education Twinning for European Citizenship Heading for Excellence in the CENTROPE REGION Ikerkapcsolatok az oktatásban. Centrope Régió vezető iránya. Ausztria–Magyarország Határon Átnyúló Együttműködési Program 2008–2011. Projektterv 2008, Projektszám: L00048/HU

Kardosné Kovács Eszter (2011a): Gyógypedagógiai ellátás Bécsben. Nyugat-magyarországi Egyetem Apáczai Csere János Kar Gyógypedagógia Tanszék (kézirat)

Kardosné Kovács Eszter (2011b.): A gyógypedagógiai intézményrendszer vizsgálata bécsi példákon keresztül/Analyse des heilpädagogischen Institutionssystems durch Wiener Beispiele. In Csupor Zsolt Jánosné – Görcsné Muzsai Viktória (szerk.): „MÁSOK”-KAL – MÁSKÉNT”-Fókuszban a gyógypedagógiai ellátás osztrák és magyar gyakorlata/ ANDERS MIT „ANDEREN”-Die österreichische und ungarische Praxis heilpädagogischer Versorgung im Fokus. Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó, Győr

Vargáné Mező Lilla (2006): Inkluzív nevelés – az integrált oktatás jogi háttere. Kézikönyv a pedagógusképző intézmények számára. suliNova, Budapest

http://www.edtwin.eu [2011.01.12]

Published

2012-06-25

Issue

Section

Studies

How to Cite

Common Work and Experience of Students from Győr and Vienna in an EdTWIN Subprogram. (2012). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 10(1-2), 61-68. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5173