A magyarországi bencés rendi gimnáziumok könyvtártörténete Trianontól az államosításig

Autores/as

  • Csilla Lázárné Szanádi Pécsi Tudományegyetem, Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Kar

Resumen

Európában az oktatás évszázadokon át az egyházak feladata volt. A középkorban a kolostori iskolákban a szerzetesi élet mindennapjaihoz hozzátartozott az olvasás. így volt ez a bencés rend által fenntartott iskolákban is. „A negyvennapi böjtre mindenki kapjon egy könyvet a könyvtárból, amelyet elejétől végig mindenki olvasson el. Ezeket, a könyveket a negyvennapi böjt elején adják ki. Mindenesetre azonban rendeljenek ki egy vagy két szeniort, hogy a monostorban, abban az időben, amikor a testvérek olvasással foglalkoznak, körüljárjanak, és megnézzék nem találnak-e hanyag testvért, aki henyél vagy beszélget, és nem törődik az olvasással, és így nemcsak magának van kára, hanem másokat is zavar.” A könyvtárról rendelkező Szent Benedek nyomán azt tartották a bencések, hogy a könyvtár nélküli monostor olyan, mint a fegyvertár nélküli vár.

Publicado

2007-09-26

Número

Sección

Tanulmányok

Cómo citar

A magyarországi bencés rendi gimnáziumok könyvtártörténete Trianontól az államosításig. (2007). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 5(3), 48-59. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5445