Olvasóvá nevelés

Autores/as

  • Erzsébet Gasparicsné Kovács Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Resumen

A tanulmány az olvasóvá nevelés gyakorlati lehetőségeivel foglalkozik. A szerző az elmúlt esztendőben felmérés segítségével általános iskolások olvasási szokásait vizsgálta. A vizsgálat tapasztalatait figyelembe véve általános iskolai tanítók és tanárok körében is kutatást végzett, amellyel az olvasás megszerettetésében, a tanulók olvasóvá nevelésében alkalmazott eredményes módszereket, eljárásokat kívánta feltárni. Jelen tanulmány ezeknek a tapasztalatoknak az összegzése.

Biografía del autor/a

  • Erzsébet Gasparicsné Kovács, Apor Vilmos Katolikus Főiskola

    Dr., PhD

Referencias

Ábrahám Mónika (2006): 12–14 éves gyerekek olvasási, könyv- és könyvtárhasználati szokásainak vizsgálata. Új Pedagógiai Szemle 2006/1.

Balázsi Ildikó–Balkányi Péter (2008): A PIRLS- és a PISA-vizsgálat eredményeinek összehasonlítása. Új Pedagógiai Szemle 2008/04.

Bárdossy Ildikó–Dudás Margit–Pethőné Nagy Csilla–Priskinné Rizner Erika (2002):. A kritikai gondolkodás fejlesztése – az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára a saját élményű tanuláshoz. Pécs, Pécsi Tudományegyetem

Fülöpné Erdő Mária (2002): Médiahasználat és olvasóvá nevelés. Corvinus Kiadó

Fűzfa Balázs (2001): A magyartanár-képzés összeomlásárul. Fordulópont 2001/4. (14.). 87–89.

Kerettanterv az alapfokú nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára. 2008 http://www.nefmi.gov.hu/kozoktatas/tantervek/oktatasi-kulturalis

N. Császi Ildikó: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok az anyanyelvi kommunikáció kulcskompetencia fejlesztéséhez. Anyanyelv-pedagógia 2009/3.

Pintér Szilvia (2005): Veszprémi tapasztalatok a gyerekek olvasási szokásairól 2003-ban. Könyv, Könyvtár, Könyvtáros 2005/1.

Steklács János (2009.): Az olvasás kis kézikönyve szülőknek, pedagógusoknak.. Budapest, Okker

Tóth Beatrix (2009): Szövegértést fejlesztő gyakorlatok alsó tagozatosok számára. Anyanyelv-pedagógia 2009/04.

Tóth László (2002): Az olvasás pszichológiai alapjai. Debrecen, Pedellus Tankönyvkiadó

Tölgyessy Zsuzsanna (2009): Élményközpontú irodalomtanítás az alsó tagozaton. Fordulópont 2009/2. 97–103.

Zsigmond István (2008): Az értő olvasás fejlesztése. Kolozsvár, Ábel Kiadó

Publicado

2010-12-28

Número

Sección

Képzés és Gyakorlat

Cómo citar