Training to be Reader

Authors

  • Erzsébet Gasparicsné Kovács Apor Vilmos Katolikus Főiskola

Abstract

The study deals with the training to be reader with practical opportunities. Last year the author examined pupils' reading habits with the help of a survey. Taking into account the reuslts of the examination she conducted among primary school teachers, with which she wanted to know the valid methods and procedures in readers' training. This study is the summary of these experiences.

Author Biography

  • Erzsébet Gasparicsné Kovács, Apor Vilmos Katolikus Főiskola

    Dr., PhD

References

Ábrahám Mónika (2006): 12–14 éves gyerekek olvasási, könyv- és könyvtárhasználati szokásainak vizsgálata. Új Pedagógiai Szemle 2006/1.

Balázsi Ildikó–Balkányi Péter (2008): A PIRLS- és a PISA-vizsgálat eredményeinek összehasonlítása. Új Pedagógiai Szemle 2008/04.

Bárdossy Ildikó–Dudás Margit–Pethőné Nagy Csilla–Priskinné Rizner Erika (2002):. A kritikai gondolkodás fejlesztése – az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára a saját élményű tanuláshoz. Pécs, Pécsi Tudományegyetem

Fülöpné Erdő Mária (2002): Médiahasználat és olvasóvá nevelés. Corvinus Kiadó

Fűzfa Balázs (2001): A magyartanár-képzés összeomlásárul. Fordulópont 2001/4. (14.). 87–89.

Kerettanterv az alapfokú nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára. 2008 http://www.nefmi.gov.hu/kozoktatas/tantervek/oktatasi-kulturalis

N. Császi Ildikó: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok az anyanyelvi kommunikáció kulcskompetencia fejlesztéséhez. Anyanyelv-pedagógia 2009/3.

Pintér Szilvia (2005): Veszprémi tapasztalatok a gyerekek olvasási szokásairól 2003-ban. Könyv, Könyvtár, Könyvtáros 2005/1.

Steklács János (2009.): Az olvasás kis kézikönyve szülőknek, pedagógusoknak.. Budapest, Okker

Tóth Beatrix (2009): Szövegértést fejlesztő gyakorlatok alsó tagozatosok számára. Anyanyelv-pedagógia 2009/04.

Tóth László (2002): Az olvasás pszichológiai alapjai. Debrecen, Pedellus Tankönyvkiadó

Tölgyessy Zsuzsanna (2009): Élményközpontú irodalomtanítás az alsó tagozaton. Fordulópont 2009/2. 97–103.

Zsigmond István (2008): Az értő olvasás fejlesztése. Kolozsvár, Ábel Kiadó

Published

2010-12-28

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Training to be Reader. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(3-4), 89-96. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5289