Training to be Reader
Abstract
The study deals with the training to be reader with practical opportunities. Last year the author examined pupils' reading habits with the help of a survey. Taking into account the reuslts of the examination she conducted among primary school teachers, with which she wanted to know the valid methods and procedures in readers' training. This study is the summary of these experiences.
References
Ábrahám Mónika (2006): 12–14 éves gyerekek olvasási, könyv- és könyvtárhasználati szokásainak vizsgálata. Új Pedagógiai Szemle 2006/1.
Balázsi Ildikó–Balkányi Péter (2008): A PIRLS- és a PISA-vizsgálat eredményeinek összehasonlítása. Új Pedagógiai Szemle 2008/04.
Bárdossy Ildikó–Dudás Margit–Pethőné Nagy Csilla–Priskinné Rizner Erika (2002):. A kritikai gondolkodás fejlesztése – az interaktív és reflektív tanulás lehetőségei. Tanulási segédlet pedagógusok és pedagógusjelöltek számára a saját élményű tanuláshoz. Pécs, Pécsi Tudományegyetem
Fülöpné Erdő Mária (2002): Médiahasználat és olvasóvá nevelés. Corvinus Kiadó
Fűzfa Balázs (2001): A magyartanár-képzés összeomlásárul. Fordulópont 2001/4. (14.). 87–89.
Kerettanterv az alapfokú nevelés-oktatás bevezető és kezdő szakaszára. 2008 http://www.nefmi.gov.hu/kozoktatas/tantervek/oktatasi-kulturalis
N. Császi Ildikó: Szövegértést fejlesztő gyakorlatok az anyanyelvi kommunikáció kulcskompetencia fejlesztéséhez. Anyanyelv-pedagógia 2009/3.
Pintér Szilvia (2005): Veszprémi tapasztalatok a gyerekek olvasási szokásairól 2003-ban. Könyv, Könyvtár, Könyvtáros 2005/1.
Steklács János (2009.): Az olvasás kis kézikönyve szülőknek, pedagógusoknak.. Budapest, Okker
Tóth Beatrix (2009): Szövegértést fejlesztő gyakorlatok alsó tagozatosok számára. Anyanyelv-pedagógia 2009/04.
Tóth László (2002): Az olvasás pszichológiai alapjai. Debrecen, Pedellus Tankönyvkiadó
Tölgyessy Zsuzsanna (2009): Élményközpontú irodalomtanítás az alsó tagozaton. Fordulópont 2009/2. 97–103.
Zsigmond István (2008): Az értő olvasás fejlesztése. Kolozsvár, Ábel Kiadó
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2010 Gasparicsné Kovács Erzsébet
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.