Videóinterjúk használata az oktatásban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.12Resumen
A University of Southern California Soá Alapítvány Vizuális Történelmi Archívuma videóinterjúi a közoktatásban az előítélet-mentesség, a kirekesztő magatartással való szembefordulás elősegítésére használhatók. A Történelmi videóinterjúk a tanórán és az osztályfőnöki munkában elnevezésű, az ELTE PPK-n tanár szakosoknak választható kurzuson, illetve tanár-továbbképzéseken a holokauszt-túlélőkkel, embermentőkkel és szemtanúkkal felvett videóinterjúk részleteinek kiválasztása, szerkesztése, kontextusba helyezése és az oktatási-nevelési folyamatba történő optimális beépítése áll a középpontban. A pedagógus tananyagfejlesztő munkáját a szociálpszichológiai és konstruktivista pedagógiai megközelítés, a személyes történelem bevonása alapozza meg, hangsúlyos szerepet kap a digitális kompetencia fejlesztése és a médiaműveltség. A tananyagok használhatók szaktárgyi keretben és osztályfőnöki munkában.
Referencias
Assman, A. (2005): Személyes visszaemlékezések és kollektív emlékezet Németországban 1945 után. In: Kovács M. (szerk.) Holokauszt: Történelem és emlékezet. Budapest : Hanna Arendt Egyesület – Jaffa Kiadó, 2005. 355–365. p.
Gyáni Gábor (2000): Emlékezés és oral history. In: Emlékezés, emlékezet és a történelem elbeszélése. Budapest : Napvilág Kiadó, 2000. 128–144. p.
Nahalka István (2002): Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Konstruktivizmus és pedagógia. Budapest : Nemzeti Tankönyvkiadó, 2002. 182 p.
Soá Alapítvány Vizuális Történelmi Archívum < URL: http://sfi.usc.edu [2014. 01. 20.]
Soá Alapítvány Vizuális Történelmi Archívum magyar portálja, Magyar nyelvű oktatási anyagok tanároknak: < URL: http://sfi.usc.edu/international/hungarian [2014. 01. 20.]
Zachor Alapítvány a Társadalmi Emlékezetért honlapja: < URL: http://www.emlekezem.hu/oktatasi_anyagok/multimedias_oktatasi_anyagok/ [2014. 01. 20.]
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2015 Forrás-Biró Aletta
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.