A mindennapos testnevelés helyzetének felmérése Sopron és környéke óvodáiban
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2015.1-2.9Resumen
A téma aktualitása, hogy az egészséges szemléletmód és az Európai Unió ajánlásai tükrében nemcsak az iskolákban, hanem az óvodákban is nagyobb hangsúlyt kap a mindennapos testmozgás. A mindennapos testnevelés feladatai a jártasságok készségek megszilárdítása, a gyermekek mozgásigényének kielégítése és a rendszeres testmozgás szokásának a kialakítása. A kutatás célja, hogy feltérképezze az óvodai testnevelés és a mindennapos testnevelés helyzetét soproni minta alapján. A dokumentumelemzés és az írásbeli kikérdezés módszerével vizsgáltuk az óvodai testnevelés időtartamát, tárgyi és létesítményi feltételeit, valamint a mozgásfejlesztés gyakorlati megvalósítását. Az eredményeink részben igazolták, hogy az Alapprogram szerinti ajánlást, az irányított napi mozgást már nem abban a formában célszerű megvalósítani, mint az elmúlt években, évtizedekben.
Referencias
Báthory Zoltán – Falus Iván (1997): Pedagógiai Lexikon III. Budapest : Keraban Könyvkiadó, 1997. 544–545 p.
Csányi Tamás (2011a): Az óvodai mozgásos tevékenységrendszer a 21. században (1. rész). Óvodai Nevelés. LXIV. évf. 9. sz. 8–11 p.
Csányi Tamás (2011b): Az óvodai mozgásos tevékenységrendszer a 21. században (2. rész). Óvodai Nevelés. LXIV.évf. 10. sz. 29–31 p.
Csányi Tamás – Gergely Ildikó (2010): MOZGÁS, avagy tennivalók az óvodai testnevelés témakörében II. Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok című konferencia. Kecskemét : 2010. 02. 12.
Gergely Ildikó: Mindennapos testnevelés története. Gergely Ildikó honlapja. [online], 2010.02.17. [2015.02.02.] < URL: https://gergelyildi.wordpress.com/3-2/erdekessegek
A 363/2012.(XII.17.) Kormány Rendelete az Óvodai nevelés országos alapprogramjáról
A 20/2012.(VIII.31.) EMMI rendelet, I. Helyiségek
A nemzeti köznevelésről szóló 2011.évi CXC. törvény 27.§ (11)
Descargas
Publicado
Número
Sección
Licencia
Derechos de autor 2015 Baloghné Bakk Adrienn
Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución-NoComercial-SinDerivadas 4.0.