Library pedagogy - in practice and training

Authors

  • Zsuzsanna Müller Debreceni Egyetem

Abstract

Nowadays a lot of changes have happened in education and library practice. Teachers should give the students more and more knowledge in shorter and shorter time, which puts emphasis on individual learning procedures. Library pedagogy and the new challenges- have influenced substantially the roles of the school libraries and the expectations towards librarian teachers. The literature - which is useful guidance for school librarians and other representatives of the profession - and the recently accredited library pedagogy teacher training - which tries to supply the knowledge which is not part of the conventional library training - try to fulfil these new requirements easier.

Author Biography

  • Zsuzsanna Müller, Debreceni Egyetem

    PhD-hallgató

References

Bondor Erika (2007): Iskolai könyvtárak fejlesztése, menedzselése informatikai eszközökkel. Könyvtárostanárok Egyesülete, Budapest.

Balogh Mihály (2007): Jelentés az iskolai (kollégiumi) könyvtárakban 2006-ban végzett szakfelügyeleti vizsgálatról. In: Elektronikus Könyv és Nevelés. 2007/9. 2. szám. 7–22. [online] < URL: http://www.tanszertar.hu/eken/2007_02/bm_0702.htm> [2010. július 28.]

Balogh Mihály–Dömsödy Andrea (2008): Jelentés az iskolai (kollégiumi) könyvtárakban 2007-ben végzett szakfelügyeleti vizsgálatról. In: Elektronikus Könyv és Nevelés. 2008. 4. szám, [online] < URL: http://www.tanszertar.hu/eken/2008_04/bm_da_0804.htm> [2010. július 28.]

Boda István Károly (2008): Lehetőségek informatikus könyvtáros diploma szerzésére a Debreceni Egyetem Informatikai Karán. In: Könyvtári kis híradó 2008/13. 3. szám. 11.

Celler Zsuzsanna-Csík Tibor (2005): Az iskolai (kollégiumi) könyvtárakban 2004-ben végzett könyvtári szakfelügyeleti vizsgálat. In: Elektronikus Könyv és Nevelés. 2005. 4. szám, [online] < URL: http://www.tanszertar.hu/eken/2005_04/c_cs.htm> [2010. július 28.]

Dán Krisztina (2002): Iskolai könyvtári ismeretek. Könyvtári Intézet, Budapest.

Dán Krisztina (2004): Az iskolai könyvtárak fejlesztésének stratégiája. In: Emmer Gábomé (szerk.): Az iskolai könyvtár új modellje a gyakorlatban. Könyvtárostanárok Egyesülete : Flaccus Kiadó, Budapest. 110–121.

Dömsödy Andrea (2003): Könyvtár-pedagógia. Könyvtárostanárok Egyesülete: Flaccus Kiadó, Budapest.

Dömsödy Andrea (2008): Az iskolai könyvtári szakfelügyelet 2002-2008 között. In.: Richlich Ilona (szerk.): A könyvtári szakfelügyeletről: tájékoztató a 2002-2008 közötti szakfelügyeleti vizsgálatok eredményeiről. Könyvtári Intézet, Budapest. 72–84.

Gereben Ferenc (2002): Olvasás- és könyvtárszociológiai vizsgálatok Magyarországon. In: Horváth Tibor, Papp István (szerk.): Könyvtárosok kézikönyve. 4. kötet: Határterületek. Osiris, Budapest. 17–50.

Kovács Mária (2004): Használóképzés, avagy a könyvtárhasználati ismeretek oktatása. In: Emmer Gábomé (szerk.): Az iskolai könyvtár új modellje a gyakorlatban. Könyvtárostanárok Egyesülete : Flaccus Kiadó, Budapest. 29–36.

Mészáros István (1997): Iskolai könyvtárak a magyar neveléstörténetben. Kráter Műhely Egyesület, Budapest. 5–16.

Nagy Attila-Katsányi Sándor: Olvasáslélektan és -pedagógia. In: Horváth Tibor Papp István (szerk.): Könyvtárosok kézikönyve. 4. kötet: Határterületek. Osiris, Budapest. 51–68.

Ugrin Gábomé (2000): Könyvtárpedagógia. Iskolakultúra 2000/10. 4. szám. 60–69.

Varga Zsuzsa (2004): Hazai helyzetkép az iskolai könyvtárakról. In: Emrner Gábomé (szerk.): Az iskolai könyvtár új modellje a gyakorlatban. Könyvtárostanárok Egyesülete: Flaccus Kiadó, Budapest. 97–109.

Published

2010-04-30

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Library pedagogy - in practice and training. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(1), 55-62. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5337