Applied Theatre Activities and Generation Y

Authors

  • László Katona Pannon Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola

Abstract

The aim of this paper is to present the results of a four year action research into applied theatre activities and modern training of TEFLs with special attention to the effects of applied theatre activities on the socialization process of Generation Y.

Author Biography

  • László Katona, Pannon Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola

    PhD-hallgató

References

Atkinson-Hilgard (2005): Pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Balme, C. B. (2008): The Cambridge Introduction to Theatre Studies. Cambridge University Press, Cambridge. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9780511817021

Boal, A. (1992): Games for actors and non-actors. Routeledge, London, New York.

Bolton, G. (1979): Towards a Theory of Drama in Education. Longman, London.

Carver, C. S-Scheier, M. F. (2006): Személyiségpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Csepeli Gy. (1986): Bevezetés a szociálpszichológiába. Tankönyvkiadó, Budapest.

Falus I. (szerk.) (2004.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Katona L. (2010): Az alkalmazott színházi tevékenység szerepe a modern nyelvtanárképzésben. PhD-doktori disszertáció, Pannon Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola.

Prendergast, M.-Saxton, J. (szerk.) (2009): Applied Theatre. International Case Studies and Challenges for Practice. Intellect, Bristol.

Savage, S.-Collins-Mayo, S. (2006): Making sense of Generation Y: the world view of 15- to 25-year-olds. Church House Publishing, London.

Stanat, M. (2006): China’s Generation Y. Homa & Secky Books, Paramus.

Tari Annamária (2010): Y Generáció. Jaffa Kiadó, Budapest.

Tulgan, B. (2009): Not Everyone Gets a Trophy: How to Manage Generation Y. A Wiley Imprint, San Francisco.

Published

2010-08-31

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Applied Theatre Activities and Generation Y. (2010). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 8(2), 103-110. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5324