Az alkalmazott színházi tevékenységformák és az Y generáció

Autor/innen

  • László Katona Pannon Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola

Abstract

A tanulmány célja egy négyéves, angol nyelvű alkalmazott színházi és nyelvtanárképzéssel kapcsolatos akciókutatás azon eredményeinek bemutatása, amelyek arra vonatkoznak, hogy milyen építő, pozitív hatása lehet az alkalmazott színházi tevékenységformáknak az Y generáció tagjaira, illetve milyen megoldásokat kínál az alkalmazott színház az Y generációt érintő legfontosabb problémákra. A tanulmány különös figyelmet fordít arra a problémára, ami a nemzedék hiányos szocializációjára vonatkozik.

Autor/innen-Biografie

  • László Katona, Pannon Egyetem Nyelvtudományi Doktori Iskola

    PhD-hallgató

Literaturhinweise

Atkinson-Hilgard (2005): Pszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Balme, C. B. (2008): The Cambridge Introduction to Theatre Studies. Cambridge University Press, Cambridge. doi: https://doi.org/10.1017/CBO9780511817021

Boal, A. (1992): Games for actors and non-actors. Routeledge, London, New York.

Bolton, G. (1979): Towards a Theory of Drama in Education. Longman, London.

Carver, C. S-Scheier, M. F. (2006): Személyiségpszichológia. Osiris Kiadó, Budapest.

Csepeli Gy. (1986): Bevezetés a szociálpszichológiába. Tankönyvkiadó, Budapest.

Falus I. (szerk.) (2004.): Bevezetés a pedagógiai kutatás módszereibe. Műszaki Könyvkiadó, Budapest.

Katona L. (2010): Az alkalmazott színházi tevékenység szerepe a modern nyelvtanárképzésben. PhD-doktori disszertáció, Pannon Egyetem, Nyelvtudományi Doktori Iskola.

Prendergast, M.-Saxton, J. (szerk.) (2009): Applied Theatre. International Case Studies and Challenges for Practice. Intellect, Bristol.

Savage, S.-Collins-Mayo, S. (2006): Making sense of Generation Y: the world view of 15- to 25-year-olds. Church House Publishing, London.

Stanat, M. (2006): China’s Generation Y. Homa & Secky Books, Paramus.

Tari Annamária (2010): Y Generáció. Jaffa Kiadó, Budapest.

Tulgan, B. (2009): Not Everyone Gets a Trophy: How to Manage Generation Y. A Wiley Imprint, San Francisco.

Veröffentlicht

2010-08-31

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Az alkalmazott színházi tevékenységformák és az Y generáció. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(2), 103-110. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5324