21st Century Education in the Light of Students’ Views
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.3Abstract
Views about children and education have been changing continuously throughout history. Nowadays education and development are based on understanding the children, and this is an interactive process built upon mutual communication. The study shows students’ views regarding the concept of good manners, and their opinion about their school, teachers and also what they thought was important in life. Learning about the attitudes of students may contribute to making the interactive nature of the educational-teaching process more conscious, to the understanding of students, and the success of the process itself.
References
Bábosik, I. (2004). Neveléselmélet. Budapest: Osiris Kiadó.
Buda, M. (1999). Minőség és szelekció. Educatio, 1999. 8. évf. 3. sz. pp. 517‒532. [online] http://www.edu-online.eu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/1412 [2016.02.09.13:03]
Dr. Kiss, L. (1995). A kisiskoláskor. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 211‒235). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Dr. Szilágyi, V. (1995). A prepubertás. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 242‒253). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Horváth, A. (2010). Ki nevel, kit? A nevelés interaktív természetéről. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 69 ‒78). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.
Karikó, S. (2010). Nevelési mítoszok- mi végre? Alkalmazott filozófiai meggondolások. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 51‒ 66). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.
N. Kollár, K. ‒ Szabó, É. (2004). Pszichológia pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó.
Réthy, E. (2016). Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete, elégedettsége, jól-léte? Iskolakultúra. 2016. 26. évf. 2. sz. pp. 88 ‒ 99.[online] http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/2016/02/07.pdf [2016.11.07.17:02]
Zrinszky, L. (2002). Neveléselmélet. Budapest: Műszaki Könyvkiadó.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2017 Fürjné Nyeste Edit
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.