21st Century Education in the Light of Students’ Views

Authors

  • Edit Fürjné Nyeste

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.3

Abstract

Views about children and education have been changing continuously throughout history. Nowadays education and development are based on understanding the children, and this is an interactive process built upon mutual communication. The study shows students’ views regarding the concept of good manners, and their opinion about their school, teachers and also what they thought was important in life. Learning about the attitudes of students may contribute to making the interactive nature of the educational-teaching process more conscious, to the understanding of students, and the success of the process itself.

Author Biography

  • Edit Fürjné Nyeste

    edit_nyeste@yahoo.com

References

Bábosik, I. (2004). Neveléselmélet. Budapest: Osiris Kiadó.

Buda, M. (1999). Minőség és szelekció. Educatio, 1999. 8. évf. 3. sz. pp. 517‒532. [online] http://www.edu-online.eu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/1412 [2016.02.09.13:03]

Dr. Kiss, L. (1995). A kisiskoláskor. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 211‒235). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Dr. Szilágyi, V. (1995). A prepubertás. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 242‒253). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.

Horváth, A. (2010). Ki nevel, kit? A nevelés interaktív természetéről. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 69 ‒78). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.

Karikó, S. (2010). Nevelési mítoszok- mi végre? Alkalmazott filozófiai meggondolások. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 51‒ 66). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.

N. Kollár, K. ‒ Szabó, É. (2004). Pszichológia pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó.

Réthy, E. (2016). Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete, elégedettsége, jól-léte? Iskolakultúra. 2016. 26. évf. 2. sz. pp. 88 ‒ 99.[online] http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/2016/02/07.pdf [2016.11.07.17:02]

Zrinszky, L. (2002). Neveléselmélet. Budapest: Műszaki Könyvkiadó.

Published

2017-12-16

Issue

Section

Studies

How to Cite

21st Century Education in the Light of Students’ Views. (2017). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 15(4), 25-36. https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.3