A 21. századi nevelés a tanulók nézeteinek tükrében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.3Absztrakt
A gyermekekről, a nevelésről alkotott nézetek folyamatosan változtak a történelem során. Napjainkban a nevelés, a fejlesztés a gyermek megismerésén keresztül történik; interaktív, kölcsönös kommunikációra épülő folyamat. A tanulmány bemutatja a tanulók meglátásait a jólneveltség fogalmával kapcsolatban, vélekedésüket az iskoláról, tanáraikról, valamint arról, hogy mit tekintenek fontosnak az életben. A tanulók attitűdjének megismerése hozzájárulhat a nevelési-oktatási folyamat interaktív jellegének tudatosabbá válásához, a tanulók megértéséhez, a folyamat eredményességéhez.
Hivatkozások
Bábosik, I. (2004). Neveléselmélet. Budapest: Osiris Kiadó.
Buda, M. (1999). Minőség és szelekció. Educatio, 1999. 8. évf. 3. sz. pp. 517‒532. [online] http://www.edu-online.eu/hu/letoltes.php?fid=tartalomsor/1412 [2016.02.09.13:03]
Dr. Kiss, L. (1995). A kisiskoláskor. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 211‒235). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Dr. Szilágyi, V. (1995). A prepubertás. In: Dr. Geréb, Gy. (Ed): Pszichológia. (pp. 242‒253). Budapest: Nemzeti Tankönyvkiadó.
Horváth, A. (2010). Ki nevel, kit? A nevelés interaktív természetéről. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 69 ‒78). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.
Karikó, S. (2010). Nevelési mítoszok- mi végre? Alkalmazott filozófiai meggondolások. In: Karikó, S. (Ed): A nevelés mint érték. (pp. 51‒ 66). Budapest: Áron kiadó, Brozsek Kiadó.
N. Kollár, K. ‒ Szabó, É. (2004). Pszichológia pedagógusoknak. Budapest: Osiris Kiadó.
Réthy, E. (2016). Miért fontos a tanárok kiegyensúlyozott érzelmi élete, elégedettsége, jól-léte? Iskolakultúra. 2016. 26. évf. 2. sz. pp. 88 ‒ 99.[online] http://www.iskolakultura.hu/ikultura-folyoirat/documents/2016/02/07.pdf [2016.11.07.17:02]
Zrinszky, L. (2002). Neveléselmélet. Budapest: Műszaki Könyvkiadó.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2017 Fürjné Nyeste Edit
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.