Career tracking of teacher training specialization students of elte sek

Authors

  • Orsolya Némethné Tóth Eötvös Loránd University Faculty of Education and Psychology Institute of Sport Sciences - Szombathely

DOI:

https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.14

Abstract

Before the introduction of the Bologna Process (2006), there were classes of 70-80 students in teacher training specialization in the Savaria University Centre of the University of Western Hungary. However, the number of students per class dropped to 15-20 nowadays. In the last two academic years there was a slight increase in the number of students, correspondence trainings could be launched, too. The aim of the research is to gain information about the positioning of our graduated students in the labour market. Naturally, other topics are involved in the questionnaire, too. The method of the research was online questionnaire, adopted from social sciences (opened and closed questions and the Likert-scale). The questionnaire is divided between the following topics: general questions, study-related questions (high school graduation, college studies, and other courses), foreign plans, employment (full-time, part-time) and relations with the institution, satisfaction and the prestige of the profession. We have calculate frequency from the answers.

Author Biography

  • Orsolya Némethné Tóth, Eötvös Loránd University Faculty of Education and Psychology Institute of Sport Sciences - Szombathely

    nemethne.toth.orsolya@ppk.elte.hu

References

„Szombathely visszavár” – Felsőoktatási tanulmányi ösztöndíj (2013) [online] http://www.szombathely.hu/ugyintezes/e-ugyintezes/ugytipusok/szombathely-visszavar-felsooktatasi-tanulmanyi-osztondij.2422/ [2013. 11.04.]

A 2015. évi CXXXIX. törvény a felsőoktatásról [online] http://www.nefmi.gov.hu/letolt/felsoo/ftv_20051129.pdf [2013. 11. 02.]

Garai, O. – Veroszta, Zs. (szerk.) (2011). Frissdiplomások [online] forrás [2017. 07. 23.]

Kulcsár, L. és az Echo Innovációs Műhely (2011). Szakmai beszámoló a 2011. évi tavaszi felmérésről a Nyugat – magyarországi Egyetemen, A 2008-ban és 2010-ben végzett hallgatók körében zajlott online kutatás eredményei. [online] forrás [2013. 11.03.]

Némethné Tóth, O.‒ Zsilinszki, N. (2014). Tanító szakos hallgatók pályakövetéses vizsgálata, In: Koós, I.‒ Molnár, B. (szerk.), A tanítóképzés múltja, jelene III., (pp. 105–111). Sopron: Nyugat-magyarországi Egyetem Kiadó.

NymE NEPTUN Egységes Tanulmányi Rendszer Sz. n. (2015).Így jelentkezhettek a márciusban induló ingyenes nyelvtanfolyamokra. [online] forrás [2017. 06.09]

Sz.n. (2011a). Mennyire nehéz diplomával állát találni? [online] forrás [2017. 06.09]

Sz.n. (2011b). Mennyire sikeresek a „bolognások” a munkaerőpiacon? [online] forrás [2017. 07. 23.]

Sz.n. (2013) . Hallgatók 2012 – zárótanulmány [online] forrás [2017. 07. 23.]

Published

2018-01-16

Issue

Section

Training and Practice

How to Cite

Career tracking of teacher training specialization students of elte sek. (2018). Training and Practice : Journal of Educational Sciences, 16(1), 139-148. https://doi.org/10.17165/TP.2018.1.14