Adventure pedagogy at the Pécsi Street Primary School in Kaposvár
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.13Abstract
In this work I would like to present my researches made in Pécsi Street Primary School, Kaposvár, where we are improving the pupils’ social competences with the methodology of experiential education.
The researches were made in Pécsi Street Primary School, Kaposvár, in years 2-4, twice in every semester with the cooperation of the classes’ form masters.
As a result so far it can be said that pupils are more enthusiastic about these activities, making contact with their mates and more efficient in communicating with each other.
References
Csimáné Pozsegovics, B. – Sáriné Csajka, E. (2017) Élménypedagógia a minőségi idősekért. Képzés és gyakorlat 15. évf. 4. sz. pp. 69–81. DOI: https://doi.org/10.17165/TP.2017.4.7
Kispéter, A. – Sövényházi, E. (2009). Élménypedagógia, Szeged: Bába Kiadó
Mészáros, V. – Bárnai, Á. (2010). Az élménypedagógia egy lehetséges meghonosítási módja gyermekotthoni közegben. Új Pedagógiai szemle, 2010. 60. évf. 1–2. sz. pp. 55–72.
Nagy, M. (2002). A cigány tanulókkal kapcsolatos pedagógiai problémák a pedagógusképzésben és a fiatal pedagógusok munkájában. Új pedagógiai szemle, 52. évf. 11. sz. pp. 157–170. [online] http://epa.oszk.hu/00000/00035/00065/2002-11-oy-Nagy-Cigany.html [2018.04.20.]
Németh Gáborné Doktor, A. (2008). A szociális kompetencia fejlesztésének lehetőségei az iskolában. Új pedagógiai szemle, 58. évf. 1. sz. pp. 23–34. [online] http://epa.oszk.hu/00000/00035/00120/2008-01-ta-Nemeth-Szocialis.html [2018.04.20.]
Rajnai, J. (2012). Lehet másképp?! – avagy pedagógiai alternatívák a hátrányos helyzetű roma fiatalok nevelésében. Új pedagógiai szemle, 62. évf. 11–12. sz. pp. 54–75.
Sáriné Dr. Csajka, E. (2016). Élménypedagógia – outdoor tréning műhelyfoglalkozás. II. Horizontok és Dialógusok Konferencia, Pécs, 2016. május 4. [online] http://kompetenspedagogus.hu/hu/muhely-elmenypedagogia-outdoor-trening-muhelyfoglalkozas [2018.04.20.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Tarsoly Zsófia Dóra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.