Differentiation on sports lessons with ball games in 3rd and 4th grades
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2018.4.10Abstract
When determining the aims of physical education, the National Curriculum enhances the regular provision of physical activities, which plays an important role in the life of students also when growing up. It is important to socialize children by keeping lifelong active and healthy lifestyle in focus. As future teachers we regarded it to be crucial for children to experience the pleasure of movement with the help of ball games; therefore it is important for pedagogues to design variable playful lessons providing experiences matching the age characteristics of children. One of the basic pillars of education for healthy lifestyle is to participate in efficient sport lessons matching the level of training of students, which motivates them for continuous development. With the help of Polar OH1 pulse meters the stamina and resilience of children may be measured objectively.
References
Báthory, Z. – Falus, I. (1997). Pedagógiai Lexikon I. kötet A – H. Budapest: Keraban Könyvkiadó.
Bencéné Fekete, A. (2012). Egésznapos iskola - mit várnak a szülők? Képzés És Gyakorlat, 10 évf. 1–2. sz. pp. 3–15.
Cziberéné, N. G. (2013). Testnevelés tantárgy – pedagógia I. [online] http://www.jgypk.hu/mentorhalo/tananyag/Testneveles/index.html [2018. június 8.]
Galgóczi, F. (1993). Módszertani ajánlás az alsó tagozatos mindennapi testnevelés játékos módszeréhez és méréseihez. Veszprém: Veszprém Megyei Pedagógiai Intézet
Gergely, I. (2017): Differenciálás a testnevelés foglalkozásokon. [online] https://gergelyildi.wordpress.com/6-2/testneveles-foglalkozasokrol/5-differencialas-a-testneveles-foglalkozasokon/ [2018 .augusztus 02.]
Hocza, Á. – Bóka, F. (2017): Testnevelés és népi játékok.[online] forrás [2018. augusztus 10.]
Lappints, Á. (1998). Érték és nevelés. Pécs: Comenius Bt.
McKenzie, T. L. – Simon, J. M. – Sallis, J. F. – Conway, T. L. (2000). Student activity levels, lesson context, and teacher behavior during middle school physical education. Research Quarterlyfor Exercise and Sport, 71(3). pp. 249–259. DOI: https://doi.org/10.1080/02701367.2000.10608905
Nagy, T. (1986). Testnevelés 1 – 4. osztály. Budapest: Tankkönyvkiadó.
Nagy, Zs. – Müller, A. (2017). Középiskolai tanulók terhelhetőségének mérése egy röplabda tanítási egység közben. [online] http://real.mtak.hu/72165/1/08_Nagy.pdf [2018. április 16.] DOI: https://doi.org/10.21846/TST.2017.1-2.6
Nemzeti Alaptanterv (2012). Nemzeti Alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról. Magyar közlöny, 2012. 66. sz.
Révész, L. – Csányi, T. (2015). A testnevelés tanításának didaktikai alapjai – Középpontban a tanulás. Budapest: MDSZ.
Szabó, E. – Farmosi, I. – Gaál, S. – Keresztesi, K. (2009). Motor performance of 7–9 year old girls with regard to athletic selection. In: Hughes, M. – Dancs, H. – Nagyvaradi, K. (szerk.), Research in Sport Science. (pp. 233–240) Cardiff: Data2win Ltd.
Szerb, Gy. (2001). A jövő sportja a középiskolában – Diákpentatlon. In: Új Pedagógiai Szemle, [online] http://epa.oszk.hu/00000/00035/00045/2001-01-mh-szerb-jovo.html [2018. június 8.]
Sz.n. (2010). A mindennapos játékos egészségfejlesztő testmozgást és az iskolai sportfoglalkozásokat támogató fejlesztések. (2010) [online] http://huszargaliskola.hu/userfiles/files/tamop314mijaelet.pdf [2018. június 9.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2018 Jakab Gabriella, Borsi Bence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.