Chat among school methods to develop communication culture among 8–12 year old pupils regarding the results of a survey evaluating their online language usage
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2019.2.15Abstract
The answers of the questionnaire confuted the presumptions. We believe that the series of tasks and its modernity will have a motivational effect on the students, and that it will assist their orientation in digital world. The main point of the study group is the gaining of experiences, the motivation and assistance in discovered learning. Planning classes by principles of gamification is not an easy task, but worth the work. Students gain real knowledge, due to continuous interest and practice. By collecting points, the students manage the tasks on their own. By choosing the level of difficulty on their own, the students avoid the comparison to others and they follow their own development carefully.
We should be more open, and not afraid of new methods. We should get to know today’s children better, so that we can adjust our teaching methods to their needs. We suggest this method, the experience-based teaching and the use of modern developing possibilities, wholeheartedly.
References
Farkas, A. – Koós, I. (2015). Projektfolyamatok a tanítóképzésben. In. Kispálné Horváth, M. (szerk.): Módszertani irányok a pedagógusképzés fejlesztésében Nyugat-Dunántúlon, (pp. 225–241). Sopron – Szombathely: NymE, RPSZKK.
Koós, I. (2010). A dajkanyelvi tényezők szerepe az anyanyelvi nevelés csecsemőkori szakaszában. In. Balaskó, M. – Balázs, G. – Kovács, L. (szerk.): Hálózatkutatás Hálózatok a társadalomban és a nyelvben, (pp. 184–195). Budapest: Tinta Kiadó.
Koós, I. (2015). Az anyanyelv-pedagógia kihívásai napjaink tanítóképzésében. In. Szabóné Kedves, Á. (szerk.): Anyanyelv és nemzeti identitás, (pp. 96–101). Szekszárd: PTE IGYK.
Prensky, M. (2001). Digital Natives, Digital Immigrants. On the Horizon. MCB University Press. Vol. 9 No. 5. pp. 1–6. DOI: https://doi.org/10.1108/10748120110424816
Steklács, J. (2009). Az olvasástanításról jövő időben, feltételes módban. pp. 13–22. [online] http://www.tanszertar.hu/eken/seged/2009_03_pdf/sj_0903.pdf [2018. november 2.]
Tari, A. (2012). Kik ezek a gyerekek? In: Szekszárdi, J. – Tóth-Mózer, Sz. – Lévai, D.(szerk.), Digitalis de generacio, (pp. 117–132). Budapest: Underground Kiadó.
Veszelszki, Á. (2013). A világhálóba keveredett ember. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2019 Koroknai Szandra
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.