Experience of digital education during the COVID-19 epidemic
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2020.3-4.22Abstract
In recent decades, the spread of information technology has significantly reshaped our world, opening up opportunities in both everyday life and education that we could not have imagined before. In the course of the year 2020 COVID-19 epidemic, the society was able to take advantage of the opportunities offered by IT in online communication, home office and digital education. But these possibilities are not taken for granted, we must learn to take advantage of them. Excessive adherence to the usual solutions and bureaucracy, in the ordinary sense, can lead to unnecessary extra work and administration. This year, the advantages and disadvantages of digital education were also experienced by the participants of the education system. If this knowledge were used wisely, traditional education could become much easier. That is the reason why I considered it necessary to conduct research to find out how students lived through this new situation: which courses went smoothly, what they think about the services they have used and how useful they have felt them.
References
AndroX (2020). Alkalmazások, melyek segítik a tantermen kívüli digitális oktatást és tanulást! – Így segítik a mobilszolgáltatók a tanárokat és diákokat! [online] https://www.androx.hu/2020/03/16/alkalmazasok-melyek-segitik-a-tantermen-kivuli-digitalis-oktatast/ [2020. szeptember 23.]
Dancsó, T. (2007). A Sulinet Digitális Tudásbázis tananyagainak felhasználása az oktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 57. évf. 9. sz. pp. 128–143. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-sulinet-digitalis-tudasbazis-tananyagainak-felhasznalasa-az-oktatasban [2020. szeptember 23.]
Dercsi, B. (2018). Tanulást segítő appok. Kidnews.hu: a gondolkodó tizenévesek magazinja, [online] https://kidsnews.hu/2018/10/tanulast-segito-appok/ [2020. szeptember 23.]
Erdélyi, K. (2009). Az informatika, mint szolgáltatás az oktatásban. [online] https://people.inf.elte.hu/szlavi/InfoDidact09/Manuscripts/EK.pdf [2020. szeptember 8.]
Hunya, M. (2008). Országos informatikai mérés: a pedagógusok válaszainak elemzése. Új Pedagógiai Szemle, 58. évf. 1. sz. pp. 69–100. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/orszagos-informatikai-meres [2020. szeptember 23.]
Kramarski, B. és Liberman A. (2002). E-mail kommunikáció és metakognitív oktatás alkalmazása a matematikai problémamegoldás fejlesztésére. Új Pedagógiai Szemle, 53. évf. 7–8. sz. pp.99–105. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/e-mail-kommunikacio-es-metakognitiv-oktatas-alkalmazasa-a-matematikai [2020. szeptember 23.]
Magyar Digitális Oktatásért Egyesület (2020). Alkalmazások, weboldalak távoktatáshoz pedagógusoknak. [online] https://mdoe.hu/digitalis-oktatas/alkalmazasok-weboldalak-tavoktatashoz-pedagogusoknak/ [2020. szeptember 23.]
Modra, I. (2002). Oktatás és internet. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz. pp. 95–103. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/oktatas-es-internet [2020. szeptember 23.]
Nádori, G. és Prievara, T. (2002). IKT módszertan: Kézikönyv az info-kommunikációs eszközök tanórai használatához. TanarBlog.hu [online] http://tanarblog.hu/attachments/3192_IKT_modszertan.pdf [2020. szeptember 25.]
Reindl, Gy. (2004). Az informatika tanítása és felhasználása a magyar oktatásban. Új Pedagógiai Szemle, 54. évf. 9. sz. pp. 116–120. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-informatika-tanitasa-es-felhasznalasa-a-magyar-oktatasban [2020. szeptember 8.]
Szebedy, T. (2002). Az IKT szerepe az iskolai élet belső és külső kommunikációjában. Új Pedagógiai Szemle, 52. évf. 9. sz. pp. 104–113. [online] https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/az-ikt-szerepe-az-iskolai-elet-belso-es-kulso-kommunikaciojaban [2020. szeptember 23.]
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Adorján Balázs
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.