The level of ski and snowboard knowledge and education of the Hungarians who are doing snow sports, based their own judgement
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2021.1-2.6Abstract
One of the most dynamically developing branches of active tourism in Europe in recent decades has been sports tourism, which includes snow sports. Although due to the geographical conditions of Hungary, the availability of domestic winter centres satisfying the needs of those who like snow sports is limited, the number of consumers exceeds half a million. A significant number of Hungarian skiers and snowboarders regularly visit the winter centres of the surrounding countries. The vast majority of snow sports consumers do this as a leisure activity. There are significant differences in their level of education and knowledge. In our study, based on a non-representative survey conducted in the winter of 2020, we want to examine the prequalification, sports education habits, satisfaction and level of knowledge of Hungarian consumers engaged in snow sports, based on their own judgment.
References
András, K. (2006). A szabadidősport gazdaságtana, Műhelytanulmányok, Budapesti Corvinus Egyetem, Vállalatgazdaságtan Intézet, Budapest
Bánhidi, M (2015): A sportturizmus ágazat kialakulása és definiálás, In Laczkó, T., Bánhidi, M. (szerk): Sport és egészségturizmus alapjai. (pp. 15-23.). Pécs.
Béki, P. (2017): Sítalpakon Magyarországon, In Bányai et. al. (szerk.): Tükröződés, társtudományok, trendek, fogyasztás. (pp. 23-33.). Pécs: Pécsi Tudományegyetem, Közgazdaságtudományi Kar.
Dosek, Á. (2016): A síoktatás módszertana I. Testnevelési Egyetem, Budapest.
Dóczi, T. (2008). A sportturizmus, mint szabadidős tevékenység társadalmi összetevői. Inn Földesiné Szabó, Gy. (szerk.):Társadalmi riport a sportról. (pp. 91-124.). Budapest: Magyar Sporttudományi Társaság.
FIS (2016): 10 FIS rules for conduct FIS enviromental rules, [online] https://assets.fis-ski.com/image/upload/v1536910200/fis-prod/assets/en_FIS_Rules_for_Conduct_and_Environment.pdf [2020. október 20.]
Gősi, Zs. (2019): A szabadidősport néhány gazdasági hatása, In Gősi et. al. (szerk.): Sokszínű rekreáció, (pp. 69-85.). Budapest: Eötvös Lóránt Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar. DOI: https://doi.org/10.1556/9789634546092
Kinczel, A. (2020). A stressz és a szabadidősport jelenléte a mai emberek életében. International Journal of Engineering and Management Sciences, 5. évf. 1. sz., pp. 74-86. DOI: https://doi.org/10.21791/IJEMS.2020.1.7
Marton, G. (2015): Sportturizmus, Pécs: Pécsi Tudományegyetem Természettudományi Kar, Sporttudományi és Testnevelési Intézet.
Skihungary (2020): Megállapodást kötött a síszövetség és a klaszter, [online] http://www.ski-hungary.hu/component/content/article/9-hirek/506-megallapodast-kotott-a-siszovetseg-es-a-klaszter?Itemid=101 [2020. december 06.]
SMSZ (na): A hely, ahol a kedvtelése szakmává válik, [online] https://sioktatas.hu/rolunk/ [2020. november 01.]
Síelők (2019): Sí-kresz, [online] https://sielok.hu/rovat/balesetvedelem/cikk/si-kresz/ [2020. október 30.]
Síelők (2020): Magyarország síterepei, [online] https://sielok.hu/siterepek/magyarorszag/ [2020.október 30.]
Szabó, Á. (2011). Milyen értéket teremt a szabadidő sport és mi a kapcsolata a versenyképességgel? Vezetéstudomány-Budapest Management Review, 42. évf. 1. sz., pp. 24-37. DOI: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2011.ksz.03
Szabó, Á. (2013). Szabadidősport-piacok Magyarországon. Vezetéstudomány-Budapest Management Review, 44. évf. 4. sz. pp. 18-28. DOI: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2013.04.02
Vanat, L. (2020): 2020 International report on snow & mountain tourism. Overview of the key industry figures for ski resorts. 12th edition. Geneva
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Szerb György, Bánkuti Gyöngyi, Szerb András Bence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.