Current Issue

Vol. 21 No. 1 (2023)
Published: 2023-07-29

Studies

  • Factors determining L2 learning motivation in higher education Impacts of L2 related training and outcome requirements

    Balázs Fajt, Mátyás Bánhegyi
    5-16
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.5-16
  • The role of parental participation in alternative schools and learning communities

    Judit Langerné Buchwald
    17-32
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.17-32
  • Science examinations in environmental knowledge classes: experiences of a tutoring program from the point of view of the tutors

    Gréta Bánfi, Erzsébet Korom
    33-42
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.33-42
  • The science of teaching from the methodology teachers' pont of view

    Hajnalka Szántóné Tóth, László Doba
    43-52
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.43-52
  • Development of life skills: the SUPREM program

    Katalin Hégető
    53-62
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.53-62
  • Experiences of teachers on the formation of attitudes towards disabilities

    Ágnes Tóth-Szerecz
    63-74
    DOI: https://doi.org/10.17165/tp.2023.1.63-74
View All Issues

Szeretettel köszöntjük a Képzés és Gyakorlat folyóirat oldalán!

A Képzés és Gyakorlat (Training and Practice) a MATE Neveléstudományi Intézetének és a Soproni Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Karának közös gondozású neveléstudományi folyóirata, a hazai és nemzetközi neveléstudományi műhelyek diskurzusainak egyik jelentős fóruma. Külön öröm számunkra, hogy két pedagógusképző intézmény közösen gondozza a periodikát. A két intézmény közötti példaértékű szakmai, tudományos és emberi kapcsolatrendszer immár túlmutat a folyóirat határain – erre is rendkívül büszkék vagyunk.
A folyóirat jelentős értéke a teljes alkotói-szellemi szabadság és a közölt tanulmányok interdiszciplináris jellege, hiszen a szerzők sokszor egy tőről fakadó, globális társadalmi problémák narratív, saját nézőpontú, rendkívül árnyalt, emóciók által vezérelt feltárására vállalkoztak.
Legyen továbbra is jótékony szellemi táplálék a folyóirat iskolaépítő elődeink megismeréséhez,
múltunk megértéséhez, a jelen pedagógiai történéseinek és nagyszerű pillanatainak átéléséhez, egy szeretetteljes jövő építéséhez.

A szerkesztőbizottság nevében tisztelettel és üdvözlettel,

Petőné Csima Melinda
főszerkesztő

Kissné Zsámboki Réka
korábbi főszerkesztő

Bencéné Fekete Andrea
korábbi főszerkesztő

Varga László
korábbi főszerkesztő