Minőség az oktatás kezdő szakaszában
A kvalitás kihívásai, lehetőségei, kérdőjelei
Abstract
A magyar közoktatási rendszer jelenkori gondjai és problémái között az egyik legjelentősebb a minőségelvű tanítás-tanulás megszervezése és megvalósítása. A „minőségelvű oktatás” mint terminológia sem, de mint új paradigma (vagy nevezzük így: új stratégia) sem magyar találmány. írásunk terjedelmi korlátai miatt azonban nem térünk ki a magyar pedagógiai gondolkodásba való behatolásának ismertetésére. Figyelmébe ajánljuk azonban az olvasóknak A minőség iskolái c. segédanyagot a gyakorlati fejlesztő munkához. Ebben a cikkben elsősorban az általános iskola 1-4. osztályaiban folyó minőségi oktatásról szeretnénk néhány problémára rámutatni.
Literaturhinweise
Válogatás az angol nyelvű szakirodalomból. SCHOOL BT Nyíregyháza. Szerk. Kotschy Beáta
Csoma Gyula: Különvélemény az oktatási-képzési minőség biztosításáról (és a minőségről) In: Új Pedagógiai Szemle, 2003. június 3–21. o.
Pecsenye Éva: Hogyan érhető el az oktatás színvonalának javítása? In: ÚPSZ, 1999. 10. sz. 85–94. o. - a minőség és a minőségbiztosítás fogalmának a pedagógiai gyakorlat felöli megközelítése
Pőcze Gábor: Minőségi szempontok az intézmény értékelésében és a pedagógiai programban. ÚPSZ, 1999. 1.sz. 37–44. o.
Gáspár László Neveléselmélet c. munkája alapján. OKKER KIADÓ, 1997
Didaktika. Szerk.: Falus Iván. Nemzeti Tankönyvkiadó, 1998.
Oktatás - rejtett kincs. A Jacques Delors vezette Nemzetközi Bizottság jelentése. UNESCO könyvek sorozat. Osiris Kiadó, Bp., Magyar UNESCO Bizottság, 1977. Új Pedagógiai Szemle, 1999. Október, 89. o.
I. Sz. Kon: Énünk nyomában. A személyiség és én-tudata. Kossuth Könyvkiadó, 1989. 266. o.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2003 Deli István
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.