Tanulási sajátosságokat bemutató „visszajelző” füzetek az adaptív oktatás szolgálatában
Abstract
Az élethosszig tartó tanulásra való felkészítés újabb kihívásokat fogalmaz meg a közoktatás felé is, korszerű oktatási szemléletet és gyakorlatot igényelve. Az újabb feladatok eredményes megvalósítása azonban összefogást kíván a pedagógia, pszichológia területén dolgozó szakemberektől, együttesen feltételezi a kutató és gyakorló tanár közös munkáját. A tanárok számára a tanulók alaposabb megismerésében fontos információt nyújthatnak a tanulók sajátosságait feltáró kutatások eredményei, túlmutatva azok tudományos értékén, hasznosságán.
A tanulmány egy sajátos kezdeményezésről számol be, amelynek során a tanulási sajátosságokat feltáró kutatócsoport a kutatás eredményeiről beszámolót készített a kutatásban résztvevő iskolák számára is. Az ún. „visszajelző” füzetek sajátos formában tartalmazták az osztályokról, az egyes tanulókról kialakult információkat, hiszen nemcsak a statisztikai adatok bemutatása volt a cél, hanem azok értelmezése és a fejlesztési javaslatok megfogalmazása is. Ez a törekvés a kutatócsoport abbéli meggyőződését tükrözte, hogy a tanulók tanulási sajátosságainak a feltárása, értelmezése és a fejlesztési javaslatok megfogalmazása segítséget nyújt a tanárok számára az egyéni sajátosságokat szem előtt tartó, differenciálásra törekvő adaptív oktatói munka eredményes megvalósításában, a tanulók esetében pedig hozzájárulhat az önismeret gazdagításához.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2008 Kovács Zsuzsa, Ollé János
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.