A sajátos nevelési igényű tanulók jogszabályok által biztosított lehetőségei a közoktatásban

Autor/innen

  • Györgyi Petrás PTE Oktatás és Társadalom Neveléstudományi Doktori Iskola

Abstract

A világ ma nyitott az integrációra. A sajátos nevelési igényű gyermekek (SNI) közösségbe való beilleszkedését segítheti a többi gyermekkel való integrált nevelése. A mindennapi életben bármely nevelési-oktatási intézmény szembesülhet azzal az esettel, amikor intézményében megjelenik egy SNI-s gyermek, illetve a felsőoktatásban egy sajátos nevelési igényű hallgató. Ezeknek a gyermeknek, tanulónak speciális ellátásra van szükségük. Fontos, hogy minden intézményvezető, szülő tisztában legyen azzal, hogy adott esetben hogyan lehet érvényesíteni e gyermekek, tanulók különleges gondozáshoz való jogát, esélyegyenlőségük biztosítását. Azok az országok (a skandináv államok), amelyek elsőként ültették át a gyakorlatba az integrált nevelés gondolatát, a „minden egyes gyermek iskolája” („school for everybody”) megvalósítását tűzték célul.

Literaturhinweise

Az 1993. évi LXXIX. Tv. a közoktatásról.

Dr. Illyés Sándor (1995): A humanisztikus vonulat Lányiné Dr. Engelmayer Ágnes munkásságának 1994-ig terjedő szakaszában. In.: Zászkaliczky Péter (szerk) (1995): „...Önmagában véve senki sem...” Budapest, h.n.

Veröffentlicht

2010-08-31

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

A sajátos nevelési igényű tanulók jogszabályok által biztosított lehetőségei a közoktatásban. (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(2), 111-119. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5325