Európai országok jó gyakorlatainak összehasonlítása tizenéves olvasási nehézségekkel küzdők tanításában (ADORE-projekt)

Autor/innen

  • János Steklács Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar
  • Veronika Szinger Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar
  • Ildikó Szabó Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

Abstract

2006-ban az Európai Bizottság prioritásként jelölte meg a serdülők műveltségével kapcsolatos kutatások és gyakorlatok nemzetközi hálózatának fejlesztését, annak érdekében, hogy megértsék az olvasási nehézségekkel küzdő serdülőket, és hogy elméleti keretekben jó gyakorlatokat biztosítsanak. Az EU egyik pályázata (SOCRATES Programme: General activities of observation, analysis and innovation, Action 6.1.2. and 6.2.) multidiszciplináris párbeszédet kezdeményezett olvasáskutatók között, azért, hogy esettanulmányok és javaslatok szülessenek EU vezetők számára. Az egyik legfőbb cél hatásos módszerek kidolgozása olvasási nehézséggel küzdők számára, a másik pedig egy kézikönyv kifejlesztése jó gyakorlatokról olvasáskutatók, oktatók és olyan szakemberek számára, akik a serdülők műveltségével kapcsolatos témákban érdekeltek.

Autor/innen-Biografien

  • János Steklács, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

  • Veronika Szinger, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

  • Ildikó Szabó, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

Veröffentlicht

2010-12-28

Ausgabe

Rubrik

Képzés és Gyakorlat

Zitationsvorschlag

Európai országok jó gyakorlatainak összehasonlítása tizenéves olvasási nehézségekkel küzdők tanításában (ADORE-projekt). (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 159-165. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5295

Am häufigsten gelesenen Artikel dieser/dieses Autor/in