Európai országok jó gyakorlatainak összehasonlítása tizenéves olvasási nehézségekkel küzdők tanításában (ADORE-projekt)

Szerzők

  • Steklács János Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar
  • Szinger Veronika Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar
  • Szabó Ildikó Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

Absztrakt

2006-ban az Európai Bizottság prioritásként jelölte meg a serdülők műveltségével kapcsolatos kutatások és gyakorlatok nemzetközi hálózatának fejlesztését, annak érdekében, hogy megértsék az olvasási nehézségekkel küzdő serdülőket, és hogy elméleti keretekben jó gyakorlatokat biztosítsanak. Az EU egyik pályázata (SOCRATES Programme: General activities of observation, analysis and innovation, Action 6.1.2. and 6.2.) multidiszciplináris párbeszédet kezdeményezett olvasáskutatók között, azért, hogy esettanulmányok és javaslatok szülessenek EU vezetők számára. Az egyik legfőbb cél hatásos módszerek kidolgozása olvasási nehézséggel küzdők számára, a másik pedig egy kézikönyv kifejlesztése jó gyakorlatokról olvasáskutatók, oktatók és olyan szakemberek számára, akik a serdülők műveltségével kapcsolatos témákban érdekeltek.

Szerző életrajzok

  • Steklács János, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

  • Szinger Veronika, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

  • Szabó Ildikó, Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Kar

    Dr., PhD

Letöltések

Megjelent

2010-12-28

Folyóirat szám

Rovat

Képzés és Gyakorlat

Hogyan kell idézni

Európai országok jó gyakorlatainak összehasonlítása tizenéves olvasási nehézségekkel küzdők tanításában (ADORE-projekt). (2010). Képzés és Gyakorlat : Neveléstudományi folyóirat, 8(3-4), 159-165. https://journal.uni-mate.hu/index.php/trainingandpractice/article/view/5295