A csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak képzési és kimeneti követelményei egy országos vizsgálat fényében
DOI:
https://doi.org/10.17165/TP.2016.3-4.8Abstract
2011-ben országos feltáró vizsgálatot folytattunk a kisgyermeknevelő szakmai jellemzőkről. Az akkor dolgozó kisgyermeknevelő populáció 13,9%-ától (N=920) kaptunk válaszokat. A nyílt kérdésekre adott írásos válaszok tartalomelemzését a szöveg digitalizálása után Maxdictio bővítménnyel rendelkező MAXQDA12 (VERBI GmbH) számítógépes szoftver segítségével végeztük el. Írásunkban az így kirajzolódó szakmai képet vetjük össze a 18/2016. (VIII. 5.) EMMI rendeletben szereplő, képzési és kimeneti követelményekben leírt tudással, képességekkel, attitűddel, autonómiával.
Literaturhinweise
Clarke-Stewart, A. & Allhusen, V. D. (2005). What we know about childcare. Cambridge (Massachusetts) és London (England): Harvard University Press. doi: https://doi.org/10.4159/9780674271487
Derényi, A. & Vámos, Á. (2015). A felsőoktatás képzési területeinek kimeneti leírása – ajánlások. Budapest: Oktatási Hivatal. [online] http://www.mrk.hu/wp-content/uploads/2015/06/Kimeneti-leirasok-BELIV-FUZET-NYOMDA.pdf [2016.november 22.]
Gyöngy, K. (2014). A bölcsődei művészeti nevelés előzményei és jelen gyakorlata. Budapest: ELTE – Eötvös. [online] http://www.eltereader.hu/media/2014/06/GyongyK_ABolcsodei_READER.pdf [2015. február 13.]
Járai, K. (2015). Az óvódapedagógusi szerep. Óvodások pedagógusképe, különös tekintettel a férfi és női óvodapedagógusok közötti különbségekre. Budapest: ELTE – Eötvös Kiadó.
Magyar Rektori Konferencia, (2015). Ajánlás a KKK-k újrafogalmazásával kapcsolatos feladatok megoldására a KKK-k kidolgozását koordináló MRK szakbizottságok és a KKK-kat kidolgozó szakfelelősi munkacsoportok tagjai számára. Hely nélk.: Kézirat. [online] http://www.mrk.hu/wp-content/uploads/2015/06/Ajánlás-a-KKK-újraírásához.docx [2016. november 22.]
N. Kollár, K. (2008). Pedagógusok pályaképe, a tanárképzéssel való elégedettségük és nehézségeik. Pedagógusképzés, 6. évf. 4. sz. pp. 7–34. doi: https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2008.4.01
N. Kollár, K. (2011). Tanárjelöltek pályaképe, képzéssel való elégedettségük és nehézségeik. Pedagógusképzés, 9. évf. 1–2. sz. pp. 5–29. doi: https://doi.org/10.37205/TEL-hun.2011.1-2.01
Nagy, M. (2008). Tanári kompetenciák – Nemzetközi összehasonlítás. Pedagógusképzés, 6. évf. 3. sz. pp. 21–41.
Nyitrai, Á. & Kontra, (2015). A bölcsőde és a család kapcsolata, egymásra hatása a nevelésben és a játékban. In: Nyitrai Á. (szerk.) Kisgyermekek nevelése a családban és a bölcsődében. (pp. 91–116.) Kaposvár: Kaposvári Egyetem Pedagógiai Kar. [online] http://palyazatok.ke.hu/tartalom/csatolt/tamop/412B213/kiadvanyok/ kisgyermekek_nevelese_a_csaladban_es_a_bolcsodeben.pdf [2016. december 27.]
Paksi, B., Veroszta, Zs.; Schmidt, A., Magi, A.; Vörös, A., Endrődi-Kovács, V. & Felvinczi, K. (2015). Pedagógus – pálya – motiváció. Egy kutatás eredményei. Budapest: Oktatási Hivatal.
Taskó, T. A., Héjja-Nagy, K. & Mester, D. (2016). Az önszabályozott tanulóvá válás segítése a pedagógusok szemszögéből. In: Zsolnai. A. & Kasik, L. (szerk.) XVI. Országos Neveléstudományi Konferencia program és absztraktkötet. (p. 95.) Szeged: MTA Pedagógiai Tudományos Bizottság, SZTE Neveléstudományi Intézet.
Downloads
Veröffentlicht
Ausgabe
Rubrik
Lizenz
Copyright (c) 2016 Gyöngy Kinga
Dieses Werk steht unter der Lizenz Creative Commons Namensnennung - Nicht-kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International.