Bejelöltelek a Facebookon – közösségen kívüli közösséginek lenni

Autor/innen

  • Márton Attila Boda Szent István Egyetem, Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola

DOI:

https://doi.org/10.18531/Studia.Mundi.2015.02.01.1-10

Schlagwörter:

Facebook, bizalom, közösségi média, ismerős szerzés

Abstract

2014 decemberében a legnagyobb online közösségi oldalon, a Facebook-on végeztem kutatást, hogy egy közösség miként reagál egy ismeretlen személy bejelöléseire. Eleinte teljesen ismeretlen volt fiktív karakterem a Facebook-on bejelöltek számára, később pedig a közös ismerősök segítettek az ismerősi létszám növelésében. A bizalmat nagymértékben megalapozza, hogy milyen „referenciákkal” nyit felénk egy ismeretlen, hány közös ismerősünk bízott már meg benne. Kutatásom alapján a vizsgált csoportban úgy szereztem 1078 ismerőst, hogy közben 94,34%-ukkal semmilyen kommunikációt nem folytattam, és csak 3,34%-uk kérdezett rá, hogy honnét ismerik karakteremet. 3,49%-uk fel is köszöntötte az idegent vélt születésnapján, miközben a bejelöltek 79,12%-a elfogadta a bejelölést.

Autor/innen-Biografie

  • Márton Attila Boda, Szent István Egyetem, Gazdálkodás- és Szervezéstudományi Doktori Iskola

    PhD-hallgató
    E-mail: Boda.Marton.Attila.2@hallgato.szie.hu

Literaturhinweise

R. Dunbar: How Many Friends Does One Person Need? Dunbar’s Number and Other Evolutionary Quirks, Harvard University Press, ISBN 9780674057166, November, 2010 DOI: http://dx.doi.org/10.1525/abt.2011.73.7.11

Y. Boshmaf –I. Muslukhov – K. Beznosov – M. Ripeanu: The social bot network: when bots socialize for fame and money. In Proceedings of the 27th Annual Computer Security Applications Conference, pp 93-102. ACM, 2011 DOI: http://dx.doi.org/10.1145/2076732.2076746

M. Fire – D. Kagan– A. Elyashar – Y. Elovici: Friend or Foe? Fake Profile Identification in Online Social Networks, Telekom Innovation Systems Engineering, Ben Gurion University, 2014

I. Kahanda – J. Neville: Using transactional information to predict link strength in online social networks. In Proceedings of the Third International Conference on Weblogs and Social Media (ICWSM), 2009

S. Leow: You don’t know me but I can be your friend? Accepting strangers as friends in Facebook, University of North Texas, 2009 online elérhetőség: http://digital.library.unt.edu/ark:/67531/metadc12152/m2/1/high_res_d/thesis.pdf

M. Knowles – S. Hirschfeld Lee – M. O’Riordan – R. Lazebnik: Risk of Social Media for Teens in an Urban Setting, Global Pediatric Health, January-December 2014: 1-4, SAGE, online elérhetőség: http://gph.sagepub.com/content/1/2333794X14561656.full.pdf+html

Facebook, Inc. (NASDAQ: FB): Facebook Reports Third Quarter 2014 Results, Menlo Park, California, Oct. 28. 2014

United States Securities And Exchange Commission (Washington, D.C. 20549), Form 10-Q, Quarterly Report Pursuant to Section 13 or15(d) of the Securities Exchange Act of 1934 for the quarterly period ended June 30, 2014 Facebook, Inc., online elérhetőség: http://investor.fb.com/secfiling.cfm?filingID=1326801-14-32

Veröffentlicht

2015-07-06