A magyarországi járórácspiac környezeti elemzése és szervezeti piaci jellegzetességei

Szerzők

  • Úr Norbert Károly Róbert Főiskola
  • Takácsné György Katalin Károly Róbert Főiskola Vállalatgazdaságtan Tanszék
  • Tamus Antalné Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

Kulcsszavak:

stratégia, vállalati környezet, szervezeti piac, ipari piac, B2B

Absztrakt

A kutatás során a vállalatok közötti interakciókat, kapcsolati hálózatokat magába foglaló szervezeti piacokat vizsgáljuk. Ezen belül is elsősorban egy speciális ipari termék, az acél járórács, illetve annak gyártó vállalata(i) áll(nak) a kutatás középpontjában. A magyarországi járórácspiac környezetének elemzésével átfogó képet kaphatunk egy speciális acélipari termék helyzetéről. Cél, ezen speciális piaci szegmensben érvényesülő versenyerők feltárása, annak meghatározása, hogy a B2B piacok racionális döntési körülményei között mely sikertényezők, vállalati képességek jelenthetnek versenyelőnyt a gyártó vállalatok számára. A makro- és mikrokörnyezet megismerése lehetőséget teremt piac-, kapcsolat- és értékesítés fejlesztési lehetőségek felvázolására, azok továbbgondolására gyakorlati szakemberek számára. Információszerzés céljából szekunder adatfeldolgozást követően, primer kutatás pontos céljainak felvázolása szükséges. A szervezeti piac szereplőire jellemző szakértelem megköveteli, a tapasztalt szakemberekkel történő 3-4 egyéni/csoportos mélyinterjú elkészítését. A vevők benyomásairól, igényeiről a legtöbb információ standardizált kérdőívvel való megkérdezés során nyerhető. Megközelítőleg 70-100 megkérdezett válasza alapján már pontos képet kaphatunk a járórácspiaci helyzetről, a szervezeti vevők szempontjából. A későbbiekben a két fő hazai járórács gyártó piaci stratégiájának összehasonlító értékelését tűztük ki célul.

Szerző életrajzok

  • Úr Norbert, Károly Róbert Főiskola

    vállalkozásfejlesztés MA szak hallgatója
    ur.norbert@gmail.com

  • Takácsné György Katalin, Károly Róbert Főiskola Vállalatgazdaságtan Tanszék

    dr. habil Takácsné György Katalin
    egyetemi docens
    tgyk@karolyrobert.hu
    levelező szerző

  • Tamus Antalné, Károly Róbert Főiskola Marketing és Menedzsment Tanszék

    Tamnus Antalné PhD
    főiskolai tanár
    amusne@karolyrobert.hu

Letöltések

Megjelent

2011-06-30

Hogyan kell idézni

A magyarországi járórácspiac környezeti elemzése és szervezeti piaci jellegzetességei. (2011). Acta Carolus Robertus, 1(1), 117-126. https://journal.uni-mate.hu/index.php/acr/article/view/2614

Hasonló cikkek

21-30 a 33-ból/ből

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.