Komplex forgalmi-emissziós modell forgalomirányítási alkalmazásának vizsgálata autópályán
Kulcsszavak:
közúti forgalom és emisszió modellezés, autópálya-forgalom szabályzás, MatlabAbsztrakt
Cikkünk az autópálya forgalom belsőégésű motoraiból származó kibocsátás modellezésével foglalkozik. A kibocsátási modellek rövid áttekintését követően a meglévő forgalmi modellekhez illesztünk egy kiválasztott kibocsátási modellt, majd a létrehozott komplex modelleken elemezzük a forgalomtechnikai és emissziós optimumok egyidejű megvalósíthatóságának kérdéseit. A vizsgálat tanulságai alapján szabályozási célokat tűzünk ki, egy eseten elemezzük a forgalmat stabilizáló szabályzás emisszióra gyakorolt hatását.
Hivatkozások
Csikós, A., Luspay, T., Varga, I. (2011): Modeling and optimal control of travel times and traffic emission on freeways. In: Preprints of the 18th IFAC World Congress. Milano, 44(1), 13058–13063. https://doi.org/10.3182/20110828-6-IT-1002.01958
Kouridis, C., Ntzaichristos, L., Samaras, Z. (2000): Copert 3, Computer Programme to Calculate Emissions from Road Transport, User Manual (Version 2.1). European Environment Agency, Copenhagen.
Luspay, T., Kulcsár B., Varga, I., Bokor J. (2009): Parameter-dependent modeling of freeway traffic flow. Transport. Res. Part C: Emerging Technologies, 18(4), 471–488. https://doi.org/10.1016/j.trc.2009.09.005
Papageorgiou, M., Kotsialos, A. (2002): Freeway Ramp Metering: an Overview. IEEE Transactions on Intelligent Transportation Systems. 3(4), 271–81. https://doi.org/10.1109/TITS.2002.806803
OTKA CNK-78168, 2009. évi kutatási jelentés.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2011 Csikós Alfréd, Varga István

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
