Közúti forgalomirányító rendszerek fejlesztése és tesztelése VISSIM-MATLAB környezetben
Kulcsszavak:
forgalomszimuláció, forgalomirányítás, VISSIM, MATLAB, COM, APIAbsztrakt
Cikkünkben az alkalmazott informatika egy speciális ágát kiemelve mutatjuk be a VISSIM-MATLAB környezetre épülő, zárt hurkú szimulációs keretrendszert. A szimulációs környezet alkalmazása hasznos eszközként szolgálhatja közúti forgalomirányító rendszerek fejlesztését és tesztelését. A két szoftver COM és API felületen keresztüli programozhatósága nagyban megnöveli a szimulációs lehetőségeket. Ezáltal olyan kiegészítő funkciókat lehet létrehozni, amelyekkel gyakorlatilag bármilyen forgalomirányító logika megvalósítható, a bonyolultabb számítások pedig közvetlenül a MATLAB-bal elvégeztethetők valós időben a forgalom-szimuláció futása közben.
Hivatkozások
Diakaki, C., Papageorgiou, M., McLean, T. (1999): Application and evaluation of the integrated traffic-responsive urban corridor control strategy IN-TUC in Glasgow. Proceedings of the TRB 78th Annual Meeting, Washington D.C., USA
García, C. E., Prett, D. M., Morari, M. (1989): Model predictive control: Theory and practice - A survey. In: Automatica, 25(3), 335–348. https://doi.org/10.1016/0005-1098(89)90002-2
Gazis, D. C. , Potts, R. B. (1963): The oversaturated intersection. Proceedings of the Second International Symposium on Traffic Theory, London, UK, 221–237. p.
Löfberg, J. (2003): Minimax approaches to robust model predictive control. Ph.D. thesis. Linköping University, Sweden.
MATLAB (2011): https://www.mathworks.com, The MathWorks, Inc, USA
MATLAB 7 External Interfaces (2010): https://www.mathworks.com, The MathWorks, Inc, USA
de Oliveira, L. B., Camponogara, E. (2010): Multi-agent model predictive control of signaling split in urban traffic networks. Transportation Research Part C: Emerging Technologies., 18(1), 120–139. https://doi.org/10.1016/j.trc.2009.04.022
Takács, M. (2004): Forgalomszimulációs elemzések egységes vizsgálati módszertanának kidolgozása, Tervezési útmutató. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium
Tettamanti, T., Varga, I., Kulcsár, B., Bokor, J. (2008): Model predictive control in urban traffic network management. 16th IEEE Mediterranean Conference on Control and Automation. [CD] ISBN:978-1-4244-2505-1 1538–1543. p. https://doi.org/10.1109/MED.2008.4602084
Tettamanti, T., Varga, I. (2009): Elosztott közúti forgalomirányító rendszer. In: Városi Közlekedés, 49(6), 338–341.
Vigos, G., Papageorgiou, M., Wang, Y. (2008): Real-time estimation of vehicle-count within signalized links. In: Transportation Research, Part. C: Emerging Technologies, 16(1), 18–35. https://doi.org/10.1016/j.trc.2007.06.002
VISSIM (2011): Planung Transport Verkehr AG, Germany.
Welch, G., Bishop, G. (1995): An Introduction to the Kalman Filter. University of North Carolina at Chapel Hill. Technical Report TR95-041.
Wiedemann, R. (1974): Simulation des Straßenverkehrsflusses Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen der Universität Karlsruhe, Heft 8.
Letöltések
Megjelent
Folyóirat szám
Rovat
License
Copyright (c) 2011 Tettamanti Tamás, Varga István

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
