Közúti forgalomirányító rendszerek fejlesztése és tesztelése VISSIM-MATLAB környezetben

Szerzők

  • Tettamanti Tamás Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék, 1111 Budapest, Stoczek utca 2. , Budapest University of Technology and Economics,Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering, Department of Control and Transport Automation, H-1111 Budapest, Stoczek utca 2.
  • Varga István Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék, 1111 Budapest, Stoczek utca 2. , Budapest University of Technology and Economics,Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering, Department of Control and Transport Automation, H-1111 Budapest, Stoczek utca 2.

Kulcsszavak:

forgalomszimuláció, forgalomirányítás, VISSIM, MATLAB, COM, API

Absztrakt

Cikkünkben az alkalmazott informatika egy speciális ágát kiemelve mutatjuk be a VISSIM-MATLAB környezetre épülő, zárt hurkú szimulációs keretrendszert. A szimulációs környezet alkalmazása hasznos eszközként szolgálhatja közúti forgalomirányító rendszerek fejlesztését és tesztelését. A két szoftver COM és API felületen keresztüli programozhatósága nagyban megnöveli a szimulációs lehetőségeket. Ezáltal olyan kiegészítő funkciókat lehet létrehozni, amelyekkel gyakorlatilag bármilyen forgalomirányító logika megvalósítható, a bonyolultabb számítások pedig közvetlenül a MATLAB-bal elvégeztethetők valós időben a forgalom-szimuláció futása közben.

Információk a szerzőről

  • Tettamanti Tamás, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar, Közlekedésautomatikai Tanszék, 1111 Budapest, Stoczek utca 2., Budapest University of Technology and Economics,Faculty of Transportation Engineering and Vehicle Engineering, Department of Control and Transport Automation, H-1111 Budapest, Stoczek utca 2.

    levelezőszerző
    tettamanti@mail.bme.hu

Hivatkozások

Diakaki, C., Papageorgiou, M., McLean, T. (1999): Application and evaluation of the integrated traffic-responsive urban corridor control strategy IN-TUC in Glasgow. Proceedings of the TRB 78th Annual Meeting, Washington D.C., USA

García, C. E., Prett, D. M., Morari, M. (1989): Model predictive control: Theory and practice - A survey. In: Automatica, 25(3), 335–348. https://doi.org/10.1016/0005-1098(89)90002-2

Gazis, D. C. , Potts, R. B. (1963): The oversaturated intersection. Proceedings of the Second International Symposium on Traffic Theory, London, UK, 221–237. p.

Löfberg, J. (2003): Minimax approaches to robust model predictive control. Ph.D. thesis. Linköping University, Sweden.

MATLAB (2011): https://www.mathworks.com, The MathWorks, Inc, USA

MATLAB 7 External Interfaces (2010): https://www.mathworks.com, The MathWorks, Inc, USA

de Oliveira, L. B., Camponogara, E. (2010): Multi-agent model predictive control of signaling split in urban traffic networks. Transportation Research Part C: Emerging Technologies., 18(1), 120–139. https://doi.org/10.1016/j.trc.2009.04.022

Takács, M. (2004): Forgalomszimulációs elemzések egységes vizsgálati módszertanának kidolgozása, Tervezési útmutató. Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Tettamanti, T., Varga, I., Kulcsár, B., Bokor, J. (2008): Model predictive control in urban traffic network management. 16th IEEE Mediterranean Conference on Control and Automation. [CD] ISBN:978-1-4244-2505-1 1538–1543. p. https://doi.org/10.1109/MED.2008.4602084

Tettamanti, T., Varga, I. (2009): Elosztott közúti forgalomirányító rendszer. In: Városi Közlekedés, 49(6), 338–341.

Vigos, G., Papageorgiou, M., Wang, Y. (2008): Real-time estimation of vehicle-count within signalized links. In: Transportation Research, Part. C: Emerging Technologies, 16(1), 18–35. https://doi.org/10.1016/j.trc.2007.06.002

VISSIM (2011): Planung Transport Verkehr AG, Germany.

Welch, G., Bishop, G. (1995): An Introduction to the Kalman Filter. University of North Carolina at Chapel Hill. Technical Report TR95-041.

Wiedemann, R. (1974): Simulation des Straßenverkehrsflusses Schriftenreihe des Instituts für Verkehrswesen der Universität Karlsruhe, Heft 8.

Letöltések

Megjelent

2011-12-12

Hogyan kell idézni

Tettamanti, T., & Varga, I. (2011). Közúti forgalomirányító rendszerek fejlesztése és tesztelése VISSIM-MATLAB környezetben. Acta Agraria Kaposváriensis, 15(3), 209-219. https://journal.uni-mate.hu/index.php/aak/article/view/7103

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei