Marketing elemzések a kertészeti hungarikumok piacának fellendítésére a Dél-Alföld régióban

Szerzők

  • Márta Nótári
  • Istvánné Hajdu

Kulcsszavak:

hungarikumok, régiómarketing, SWOT analízis

Absztrakt

Munkánkban arra kerestünk választ, hogy mit kell tenni a Dél-Alföld régióban előállított hungarikumok ismertségének, piaci forgalmának növelése érdekében. A marketing stratégia kidolgozása előtt mindig reális helyzetfelmérést kell készíteni, ezért megvizsgáltuk a hungarikum termékek és a régió erősségeit, gyengeségeit, veszélyeit és lehetőségeit. A tájegység speciális termékekkel rendelkezik, elsősorban a Keceli meggyet, a Kecskeméti kajszit, a Makói vöröshagymát, a Kalocsai fűszerpaprikát kell megemlíteni. Kiemelkednek a tradicionálisgyártási eljárások, különösen a Békési szilvapálinka, a Selyemkóróméz, a Kecskeméti barackpálinka tekintetében. A kitűnő minőség mellett azonban a csomagolás, márkázás és a reklámtevékenység alacsony színvonalú. Eredetjelzők bevezetésével, médiamix alkalmazásával a termékek iránti kereslet növelhető. A régió feladata, hogy termékeire pozitív megkülönböztető imázst kell kidolgoznia egyrészt azért, mert élesedik a verseny a hazai- és környező országok régiói között, másrészt így juthat a jövőben több hazai- és nemzetközi forráshoz.

##submission.downloads##

Megjelent

2005-02-15

Hogyan kell idézni

Nótári, M., & Hajdu, I. (2005). Marketing elemzések a kertészeti hungarikumok piacának fellendítésére a Dél-Alföld régióban. Acta Agraria Kaposváriensis, 9(3), 47–53. Elérés forrás https://journal.uni-mate.hu/index.php/aak/article/view/1751