Marketing elemzések a kertészeti hungarikumok piacának fellendítésére a Dél-Alföld régióban

Szerzők

  • Nótári Márta Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Termékfeldolgozó és Áruforgalmazó Tanszék, 6000 Kecskemét, Erdei Ferenc tér 1–3.
  • Hajdu Istvánné Budapesti Corvinus Egyetem, Élelmiszeripari Kar, Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék, 1118 Budapest, Villányi u. 39–43.

Kulcsszavak:

hungarikumok, régiómarketing, SWOT analízis

Absztrakt

Munkánkban arra kerestünk választ, hogy mit kell tenni a Dél-Alföld régióban előállított hungarikumok ismertségének, piaci forgalmának növelése érdekében. A marketing stratégia kidolgozása előtt mindig reális helyzetfelmérést kell készíteni, ezért megvizsgáltuk a hungarikum termékek és a régió erősségeit, gyengeségeit, veszélyeit és lehetőségeit. A tájegység speciális termékekkel rendelkezik, elsősorban a Keceli meggyet, a Kecskeméti kajszit, a Makói vöröshagymát, a Kalocsai fűszerpaprikát kell megemlíteni. Kiemelkednek a tradicionálisgyártási eljárások, különösen a Békési szilvapálinka, a Selyemkóróméz, a Kecskeméti barackpálinka tekintetében. A kitűnő minőség mellett azonban a csomagolás, márkázás és a reklámtevékenység alacsony színvonalú. Eredetjelzők bevezetésével, médiamix alkalmazásával a termékek iránti kereslet növelhető. A régió feladata, hogy termékeire pozitív megkülönböztető imázst kell kidolgoznia egyrészt azért, mert élesedik a verseny a hazai- és környező országok régiói között, másrészt így juthat a jövőben több hazai- és nemzetközi forráshoz.

Információk a szerzőről

  • Nótári Márta, Kecskeméti Főiskola Kertészeti Főiskolai Kar, Termékfeldolgozó és Áruforgalmazó Tanszék, 6000 Kecskemét, Erdei Ferenc tér 1–3.

    levelezőszerző
    ferencz.arpad@kefo.hu

Hivatkozások

Csoma Zs. (2001). A kertészeti hungarikumok története és szerepük Magyarországon, valamint Európában. Tanulmány, MTA Budapest.

Ferencz, Á. (1998). Work organization and economic valuation of vine graft production. Acta Agraria Kaposváriensis, 2(1), 79–86.

Ferencz, Á. (2003/a). The economic and marketing analysis of the postharvest of a unique Hungarian product, the pear from Kunfehértó (2001–2002). Acta Agraria Kaposváriensis, 7(2), 43-49.

Ferencz Á. (2003/b). A homoki spárgatermesztés ökonómiai vizsgálata. Kertgazdaság, 35(1), 93–95.

Hoffmeister T., Totth G. (2003). Értékalapú szegmentáció a borpiacon. Reklámvonal 2003 évi különkiadása, Budapest.

Józsa L. (2003): Marketing Strategy. KJK-Kerszöv Kiadó, Budapest, 1–29.

Lakner Z. (2001). Az élelmiszeripar szerepe a természeti erőforrások kiaknázásában, az élelmiszeripari vállalatok telephely választását befolyásoló tényezők és az egyes szakágazatok elhelyezkedése. In: A magyarországi természeti erőforrások gazdaságtana és hasznosítása. Mezőgazda Kiadó, Budapest, 98–127.

Letöltések

Megjelent

2005-10-15

Hogyan kell idézni

Nótári, M., & Hajdu, I. (2005). Marketing elemzések a kertészeti hungarikumok piacának fellendítésére a Dél-Alföld régióban. Acta Agraria Kaposváriensis, 9(3), 49-55. https://journal.uni-mate.hu/index.php/aak/article/view/1751

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei